• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93021409107
  • منبع : نمایندگی سمنان

وجود 60 مرکز دانشگاهی و پارک فناوری در سمنان

فرماندار سمنان از وجود 60 مرکز دانشگاهی و پارک فناوری در استان خبر داد و گفت: سمنان سه برابر نرم کشور دانشجو و دانشگاه دارد.

فرماندار سمنان از وجود 60 مرکز دانشگاهی و پارک فناوری در استان خبر داد و گفت: سمنان سه برابر نرم کشور دانشجو و دانشگاه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، حسن سعدالدین راه‌اندازی مرکز "فن بازار" در سمنان را حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد و گفت: این مراکز می‌توانند بین بخش صنعت و دانشگاه و حتی بین واحدهای صنعتی در استان و در سطح ملی ارتباط مناسبی برقرار کرده و با ظرفیت یابی در مراکز دانشگاهی و واحدهای تولیدی بین این دو بخش مهم و کارگشا، اتصال برقرار کنند.

سعدالدین، با بیان اینکه در حال حاضر هم در حوزه اتصال بین دانشگاه و صنعت و هم در اتصال و ارتباط بین خود واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل جدی روبرو هستیم، اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی مرکز فن بازار منطقه‌ای استان سمنان این مشکل جدی در استان صنعتی سمنان رفع شود.

وی با بیان اینکه مرکز "فن بازار" می‌تواند بسیاری از مشکلات فعلی بخش صنعت را رفع کند، اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی در شهرستان نیز از ظرفیتهای یکدیگر مطلع نیستند، چه برسد به ظرفیت واحدهای تولیدی در سطح ملی و بین‌المللی و همین مانع بزرگی در پیش روی رونق اقتصادی و اشتغال در سطح استان و کشور است.

سعدالدین گفت: در استان سمنان مراکز دانشگاهی بزرگ و شاخصی نظیر دانشگاه سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه گرمسار وجود دارد و این مرکز می‌تواند بخش تولید و صنعت استان را با این مراکز مهم علمی متصل کرده و از ظرفیتهای پیدا و پنهان آنها بخوبی بهره‌برداری کند و این اتفاق مبارک و ظرفیت بزرگی است که تاکنون کمتر از آن استفاده شده و مغفول مانده است.

وی گفت: در استان ما سه برابر نرم کشور دانشجو و دانشگاه وجود دارد و این ظرفیت عظیم می‌تواند در خدمت بخش صنعت بکار گرفته شود و با استفاده از یافته‌های علمی در صنعت استان و کشور تحول ایجاد کند.

فرماندار سمنان به ظرفیتهاب استان و شهرستان سمنان در بخش تولید اشاره و اظهار کرد: این استان با ظرفیتهای صنعتی بالا می‌تواند نقش بیشتری در بخش تولیدی کشور ایفا کند و افتتاح مرکز "فن بازار" در سمنان می‌تواند بین این ظرفیتهای بزرگی که در مراکز علمی، دانشگاهی، پژوهشی و تولیدی استان وجود دارد، پیوند مبارکی ایجاد کند.

سعدالدین با اشاره به ظرفیتهای بالای استان در همه عرصه‌ها بویژه در حوزه علم و فناوری گفت: وجود دو پارک علم و فناوری، 58 مرکز دانشگاهی، 120 هزار دانشجو و بیش از 20 شهرک و ناحیه صنعتی در استان می‌تواند بیش از اینها در سطح ملی و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند، چرا که استان سمنان در این بخش‌ها چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در شمار پنج استان صنعتی کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیتها نشان دهنده عزم مردم و مسؤولان استان برای رونق بخشیدن بیش از پیش تولید و اشتغال در این استان است.

سعدالدین با بیان اینکه باید هم از ظرفیت دانشگاه برای افزایش توان واحدهای صنعتی و هم از ظرفیت بخش صنعت برای ارتقای توان علمی مراکز دانشگاهی استفاده شود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با راه‌اندازی مراکزی نظیر فن بازارها، حلقه‌های اتصال را محکمتر کرده و با گام‌های استوارتری به پیش برویم و با پشتیبانی علم و فناوری همه ظرفیتهای استان و کشور را در خدمت رشد و توسعه کشور بکار گیریم تا روز به روز شاهد رشد، پیشرفت و تعالی کشور اسلامیمان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha