• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93021711618
  • خبرنگار : 71404

بدلکاری بعد از پیمان ابدی چه سرنوشتی داشت؟

بدلکاری بعد از پیمان ابدی چه سرنوشتی داشت؟

کیوان رضایی از شاگردان پیمان ابدی در سالروز درگذشت مرحوم ابدی به این پرسش پاسخ داد که طی این سال‌ها حرفه‌ی بدلکاری در ایران در چه سطحی قرار گرفته است؟

کیوان رضایی از شاگردان پیمان ابدی در سالروز درگذشت مرحوم ابدی به این پرسش پاسخ داد که طی این سال‌ها حرفه‌ی بدلکاری در ایران در چه سطحی قرار گرفته است؟

او به خبرنگار ایسنا می‌گوید: جرقه‌ای که مرحوم ابدی در حوزه‌ی بدلکاری روشن کرد همچنان شعله‌ور است.

رضایی که سرپرستی یکی از تیم‌های بدلکاری در ایران را عهده‌دار است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص اینکه آیا حرفه بدلکاری طی این سال‌ها در نبود پیمان ابدی پیشرفت چشمگیری داشته است؟ پاسخ داد: با جرقه‌ای که زنده‌یاد ابدی در حوزه بدلکاری زد، باعث پیشرفت صد درصدی این حرفه شد؛ چرا که همیشه کارهای اکشن از جمله کارهایی هستند که دیده می‌شوند و طی این سال‌ها پیشرفت داشته است.

پیمان ابدی

وی ادامه داد: در ساخت صحنه‌های اکشن مهم این است که عوامل بتوانند از گروه‌های خوب بدلکاری استفاده کنند. به نظر من مهمترین امر در این حرفه استفاده از کسانی است که دوره‌ی بدلکاری را دیده‌اند به دلیل اینکه وقتی در کاری ظاهر می‌شوند، باعث می‌شود کارگردان و مخاطب با دیدن صحنه‌های اجرایی بدلکاری به وجد آمده و همین مسئله موجب رونق در بخش اکشن می‌شود.

شاگرد پیمان ابدی سپس درخصوص آرزوهای زنده‌یاد ابدی در حرفه بدلکاری یادآور شد: نمی‌شود گفت ایده‌هایی که مرحوم ابدی در بدلکاری ارائه می‌داد و ذوقی که در این حرفه داشت، آرزوی زنده‌یاد ابدی بود؛ چرا که ایشان همیشه دنبال برقراری و ثابت کردن اکشن ایران بودند و این کارها برایش آرزو نبود به دلیل اینکه خودش در این حرفه تخصص داشت و می‌توانست خیلی راحت به چیزهایی که می‌خواهد برسد اما متأسفانه عمرش کفاف نداد تا کارهایی را که می‌خواست برای صنعت سینما انجام بدهد.

وی در عین حال اظهار کرد: تاکید می‌کنم جرقه‌ای که مرحوم ابدی در این حرفه زد، جرقه‌ی بزرگی بود و در اصل با جرقه‌ی ایشان در آتش بدلکاری در ایران، به صحنه‌های اکشن در فیلم و سریال‌ نگاهی دیگر شد.

پیمان ابدی

رضایی در بخشی دیگر از گفته‌هایش ضمن اظهار خرسندی از اینکه کارهای اکشن در تلویزیون بیشتر شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خدا را شکر قراردادهایی که در حوزه‌ی بدلکاری بسته شده، بیشتر کارها اکشن هستند؛ به تازگی هم قرار است یک سریال برای هفته نیروی انتظامی تلویزیون داشته باشیم که سرپرستی گروه اکشن و همچنین اجرای بدلکاری آن بر عهده خودم است. این سریال از جمله سریال‌های پراکشن تلویزیون است که احتمالا اوایل خرداد ماه کلید بخورد. همچنین در عین حال یک تله‌فیلم رسانه‌ای اکشن هم خواهیم داشت که به تهیه‌کنندگی شهرام دانش‌پور ساخته خواهد شد و از بازیگران اصلی این مجموعه به احتمال زیاد فرامرز قریبیان و هانیه توسلی هستند.

سرپرست گروه بدلکاری فیلم «معراجی‌ها»‌ در پایان سالروز فوت زنده‌یاد پیام ابدی را به همه هوادارانش و همچنین جامعه سینما و خانواده محترم وی تسلیت گفت.

وی همچنین اعلام کرد که مراسم سالروز درگذشت مرحوم ابدی روز پنج‌شنبه - 18 اردیبهشت‌ ماه - برگزار می‌شود.

پیمان ابدی در ایسنا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha