• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93022415342
  • خبرنگار : 71214

رییس سازمان حفظ نباتات به ایسنا خبر داد

رفع طغیان ملخ مراکشی/ احتمال حمله ملخ‌ها از ترکمنستان

رفع طغیان ملخ مراکشی/ احتمال حمله ملخ‌ها از ترکمنستان

رییس سازمان حفظ نباتات گفت:‌ طی ماه گذشته عملیات کانون‌کوبی در مناطقی که احتمال طغیان ملخ مراکشی وجود داشت با موفقیت انجام شد و مبارزه با این آفت تا 45 روز آینده ادامه دارد.

رییس سازمان حفظ نباتات گفت:‌ طی ماه گذشته عملیات کانون‌کوبی در مناطقی که احتمال طغیان ملخ مراکشی وجود داشت با موفقیت انجام شد و مبارزه با این آفت تا 45 روز آینده ادامه دارد.

محمدعلی باغستانی میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته تراکم بالا و طغیان ملخ مراکشی در استان‌های گیلان، زنجان، قزوین،‌ خراسان رضوی و گلستان گزارش شد و سازمان حفظ نباتات عملیات مبارزه و کانون‌کوبی در سطح 48 هزار هکتار انجام داد که با موفقیت این عملیات انجام شد.

آماده‌باش برای مقابله با حمله ملخ‌ها از ترکمنستان

وی افزود: مشکل ملخ در استان گلستان و منطقه جاسک حل شد و در حال حاضر با توجه به گزارش رسیده مبنی بر حرکت دسته‌ای از ملخ‌ها از ترکمنستان به سمت ایران در مرز کشور با ترکمنستان، کارشناسان و نیروهای سازمان حفظ نباتات به صورت آماده‌باش کامل در آمده‌اند تا با این دسته از ملخ‌ها مبارزه کنند.

رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: یکی دیگر از مناطقی که احتمال طغیان ملخ مراکشی در آن وجود دارد منطقه جازموریان در استان سیستان و بلوچستان است که اکیپ‌های سازمان حفظ نباتات به صورت آماده‌باش کامل به منطقه اعزام شده‌اند تا به سرعت عملیات کانون‌کوبی در آنجا نیز انجام شود.

باغستانی گفت:‌ عملیات کانون‌کوبی و مبارزه با ملخ مراکشی در استان گرگان در سطح حدود 30 هزار هکتار و در منطقه جاسک در سطح حدود 1600 هکتار با موقیت انجام شد و به نظر می‌رسد آماده‌باش نیروهای سازمان حفظ نباتات برای اجرای عملیات کانون‌کوبی و مبارزه با ملخ مراکشی در کشور تا حدود یک ماه و نیم آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، تراکم بالای ملخ مراکشی در ماه گذشته در استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، خراسان رضوی، گلستان و ... گزارش شد.

چند سالی است که در این شهرستان‌ها وضعیت ملخ مراکشی در مراتع حالت طغیانی به خود گرفته و عملیات مبارزه با این آفت هر ساله در مناطق کانونی و آلوده صورت می‌گیرد. از سوی دیگر به دلیل همجوار بودن این برخی مناطق با کشور ترکمنستان در برخی مواقع دسته‌های پروازی ملخ مراکشی از سمت ترکمنستان وارد مزارع و باغات کشور می‌شوند که این اتفاق پس از عملیات مبارزه استان صورت می‌گیرد و مشکلات را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha