• یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93022817901

فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی پیوست

فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی پیوست

با ابلاغ تصویب نامه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی توسط معاون اول رئیس جمهور، فرودگاه رشت در محدوه منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی قرار گرفت.

با ابلاغ تصویب نامه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی توسط معاون اول رئیس جمهور، فرودگاه رشت در محدوه منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی قرار گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اجرای این مصوبه، سرمایه‌گذاری در این فرودگاه از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی مناطق آزاد برخوردار می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی با حضور در فرودگاه گیلان و دیدار با مدیرکل این فرودگاه از تصویب‌نامه اخیر وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی که توسط معاون اول رئیس جمهور 20 اردیبهشت ابلاغ شده است، خبر داد.

مدیرکل فرودگاه گیلان در این دیدار ضمن تشریح موقعیت فعلی فرودگاه رشت که از سال 47 با زمینی به مساحت 220 هکتار احداث شده، الحاق به حوزه نفوذ منطقه آزاد این فرودگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با این مصوبه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های هوانوردی و غیر هوانوردی بیشتر خواهد شد چراکه قوانین مناطق آزاد از جمله معافیت‌های مالیاتی و گمرکی را شامل خواهد شد.

فتاح رضوانی در پاسخ به بعضی شبهات مبنی بر ادغام منطقه آزاد انزلی با فرودگاه رشت گفت: این مصوبه هیچ‌گونه ادغام را تایید نمی‌کند و فرودگاه رشت با مدیریت واحد زیر نظر شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور همانند گذشته مدیریت خواهد شد.

وی اشاره کرد: کلیه‌ خریدهای تجهیزاتی، ناوبری، کمک بصری، کمک امنیتی و ... مربوط به فرودگاه رشت بعد از اجرای این مصوبه از معافیت کامل گمرکی برخوردار خواهد بود و این خود نوید بسیار خوبی برای فرودگاه خواهد بود. ضمن اینکه کارکنان اداره‌کل فرودگاه گیلان نیز از پرداخت مالیات مختص دریافتی ماهانه معاف می‌شوند.

رضوانی به تملک اراضی اطراف فرودگاه رشت اشاره کرد و افزود: تملک بیش از 160 هکتار از اراضی اطراف فرودگاه می‌تواند این مصوبه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی را عملیاتی کند چراکه سرمایه‌گذاری در بخش‌های هوانوردی و غیر هوانوردی شامل احداث ترمینال باربری، ایجاد سردخانه‌های محصولات کشاورزی، ایجاد آشیانه هواپیما و ... مستلزم داشتن اراضی بیشتر است و انتظار می‌رود با همکاری منطقه آزاد انزلی خریداری زمین‌های اطراف فرودگاه در اعتبارات ملی سنواتی کددار شود و با تخصیص اعتبار این اراضی در اختیار فرودگاه گیلان قرار گیرد.

به گفته وی این امر با لحاظ کردن دولت در لایحه بودجه سنواتی و مصوبه مجلس است و امیدواریم نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی به طور یکصدا این مطالبه به‌حق مردم گیلان را پیگیری کنند.

در ادامه این دیدار مدیر عامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی گفت: با الحاق شدن فرودگاه گیلان ما می‌توانیم در چانه‌زنی‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی از ظرفیت فرودگاه رشت برای ترانزیت کالا، بار همراه مسافر و ترمینال باربری استفاده کنیم چراکه منطقه آزاد بدون فرودگاه معنا و مفهومی برای تجار و بازرگانان ندارد.

رضا مسرور خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه‌های بالایی که ساخت فرودگاه نیاز داشت در کارگروه‌های تخصصی موضوع الحاق فرودگاه رشت مطرح و پس از دفاع در شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در تاریخ 20 اردیبهشت توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha