• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۶:۴۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 93022918199
  • خبرنگار : 71463

داود اخباری: هر موقع مسابقه انتخابی باشد، کشتی می‌گیرم

داود اخباری: هر موقع مسابقه انتخابی باشد، کشتی می‌گیرم

فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم ایران می‌گوید که با وجود کم بودن فاصله جام جهانی تا رقابت‌های انتخابی هر موقع شورای فنی تصمیم بگیرد، در انتخابی شرکت خواهد کرد.

فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم ایران می‌گوید که با وجود کم بودن فاصله جام جهانی تا رقابت‌های انتخابی هر موقع شورای فنی تصمیم بگیرد، در انتخابی شرکت خواهد کرد.

داود اخباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی و فاصله کم آن تا جام جهانی اظهار کرد: این مسئله دست ما نیست و به شورای فنی مربوط می‌شود. ما به عنوان کشتی‌گیر موظفیم هر زمان که مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند در رقابت‌ها شرکت کنیم ولی فکر می‌کنم بهتر است رقابت‌های انتخابی زمانی برگزار شود تا ملی‌پوشان حاضر در جام جهانی بتوانند در شرایط برابر با سایر رقبا رقابت کنند.

او ادامه داد: ما بعد از جام جهانی تقریبا یک هفته نیاز به استراحت داریم و بعد از آن باید تمرین‌ها را شروع کنیم و دوباره برای حضور در انتخابی وزن کم کنیم که فکر می‌کنم این شرایط برای ملی‌پوشانی که در جام جهانی کشتی گرفتند زیاد مناسب نباشد. اگر طوری برنامه‌ریزی شود که همه شرکت کنندگان در رقابت‌های انتخابی شرایط برابری داشته باشند، مطمئنا نتیجه بهتری هم حاصل خواهد شد چون با این وضعیت کارایی ملی‌پوشان پایین می‌آید.

اخباری همچنین درباره رقابت‌های جام جهانی و قهرمانی ایران گفت: سطح مسابقه‌ها بسیار بالا بود و اکثر تیم‌ها با قهرمانان خود در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند. خدا را شکر تمام بزرگان و قهرمانان کشتی ما به تیم بازگشتند و بچه‌ها دست به دست هم دادند تا این تیم به قهرمانی برسد. روس‌ها با تمام قوا آمده بودند تا در تهران جام را بالای سر ببرند و داوری‌ها هم به سود رقبای ایران بود. اما خوشبختانه با اتحاد و همدلی کشتی‌گیران و غیرتی که به خرج دادند، توانستیم این موفقیت را به دست آوریم تا شرمنده مردم نشویم.

دارنده مدال طلای آسیا با اشاره به کشتی‌هایی که در جام جهانی گرفت، افزود: مقابل ارمنستان فکر نمی‌کردیم که تیم‌مان سه شکست بخورد. ما در سالن تمرین در حال گرم کردن بودیم که می‌دیدیم کشتی‌گیران ارمنستان به سالن می‌آیند و با فریادهای خود خوشحالی می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند ایران را شکست دهند و این حرکاتشان باعث شد تا کشتی‌گیرانی که هنوز کشتی نگرفته بودند غیرت‌شان به جوش بیاید و تصمیم بگیرند هر طور شده رقبای ارمنی را شکست دهند. خوشبختانه این اتفاق افتاد و بعد از پیروزی مهدی محمدی، من هم توانستم حریفم را ضربه کنم و عابدین‌زاده و مهدی‌زاده هم رقبای خود را شکست دادند تا بدون باخت به فینال برسیم. در کشتی مقابل فنلاند هم به خاطر اینکه کشتی اولم بود، کمی ناآماده بودم اما همه توانم را گذاشتم تا موفق شوم.

ملی‌پوش وزن 85 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد با وجود حواشی به وجود آمده پیش از جام جهانی تیم ایران به قهرمانی برسد، یادآور شد: من از سال 78 در اردوهای تیم ملی بوده‌ام و اتفاقات زیادی را دیده‌ام. همیشه همین طور بوده که بعضی حوادث پیش آمده اما بعد از آن دیده‌ایم که برعکس آنچه فکر می‌کردیم اتفاق افتاده است. در این رقابت‌ها هم مهم قهرمانی ایران بود و بهتر است به گذشته بازنگردیم.

داود اخباری در پایان اظهار کرد: ما در آن چند روز که اردو تعطیل شده بود، سعی کردیم بدن‌های خود را آماده نگه داریم و اتفاق خوبی که افتاد این بود که بزرگانی مثل سوریان و نوروزی به تمرین بازگشتند چون اگر آن‌ها نمی‌آمدند شاید نمی‌توانستیم در جام جهانی موفق شویم. بعد از آن به خاطر مملکت و علاقه‌ به مردم دست به دست هم دادیم تا جام را در ایران نگه داریم چون خوب نبود با وجود میزبانی، در جام جهانی قهرمان نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha