• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93022918680
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

فرمانده انتظامی شهرستان کرج خبر داد:

از دستگیری باند فروش شیرخشک تا اخاذ اسیدپاش

از دستگیری باند فروش شیرخشک تا اخاذ اسیدپاش

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از راه‌اندازی یگان فوریت‌های پلیسی 110خبر داد و گفت: با اجرای این طرح زمان حضور ماموران در صحنه‌ها به 10 دقیقه رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از راه‌اندازی یگان فوریت‌های پلیسی 110خبر داد و گفت: با اجرای این طرح زمان حضور ماموران در صحنه‌ها به 10 دقیقه رسیده است.

به گزارش سرویس«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرهنگ سید حسین سید حقیقی با اشاره به اینکه فرمانده ناجا امسال را، سال مقابله با سرقت نام‌گذاری کرده اند گفت: در راستای اجرای این تدابیر، پلیس استان البرز در کرج، طرح‌های ویژه و نویی را برای شناسایی و دستگیری سارقان و همچنین پیش بینی و پیشگیری از جرائم به اجرا گذاشته است که مهم ترین آنها، راه‌اندزی یگان فوریتهای پلیسی 110 در شهرستان می‌باشد.

وی افزود: با راه‌اندازی یگان فوریت‌های پلیسی 110 زمان حضور ماموران در موارد فوریتی به 10 دقیقه رسیده است و با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم حضور سریع ماموران در موارد نیاز فوریتی بود، بازخوردهای اولیه اجرای این طرح حاکی از رضایتمندی شهروندان بوده است.

دستگیری باند سارقان بعنف نقاب دار

فرمانده انتظامی شهرستان کرج در تشریح یک پرونده دیگر با بیان اینکه در پی وقوع سرقت‌های به عنف در سطح شهرستان‌های کرج توسط دو نفر موتورسوار که صور‌ت‌های خود را با ماسک‌های پزشکی پوشانده و با استفاده از سلاح سرد در کنار بانک‌ها، دفاتر پیشخوان و ... کمین و اقدام به سرقت توام با زور از مردم می‌کردند رسیدگی به این موضوع در دستور کار تیم اطلاعات و تجسس کلانتری 11 مرکزی قرار گرفت که آنها با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های وقوع جرم، موفق به شناسایی سارقان به هویت‌های «ع» و «ت» شدند.

سید حقیقی با بیان اینکه با همکاری ماموران چند کلانتری نهایتا یکی از سارقان به هویت «ع-ت» 22 ساله در حالی که در بلوار شهید فهمیده در مسیر خلاف جهت خودروها در حال حرکت بود در کمین عوامل کلانتری 11 گرفتار شد و در ادامه طی پیگیری های آنی همدست 19 ساله وی نیز معروف به نوید دستگیر و دو قبضه سلاح سرد از انان کشف شد، این افراد در اعترافات خود به 25 فقره سرقت به عنف در مناطق مختلف کرج اعتراف کردند که تاکنون 14 مالباخته این باند شناسایی شد.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهمان در سوابق خود ایراد ضرب و جرح، شرکت در تخریب، سرقت و مشارکت در چندین فقره سرقت مقرون به آزار را دارند که پرونده این افراد در حال پیگیری بوده و شهروندان می توانند جهت شناسایی انان و اعلا م شکایت به کلانتری 11 مرکزی و پلیس آگاهی مراجعه کنند.

دستگیری باند 9 نفره سارقان خودروهای مدل بالا با 30 فقره اعتراف

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در بیست و هشتم اردبیهشت ماه در پی وصول گزارشاتی از جانب شهروندان در خصوص اینکه فردی اقدام به زدن زنگ منازل در منطقه باغستان می‌کند بلافاصله واحدی از کلانتری 19 باغستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شد.

وی افزود: با مراجعه واحد کلانتری 19 باغستان به آدرس مورد نظر مظنون شناسایی و جهت تحقیقات تکمیلی به کلانتری دلالت داده شد.

سید حقیقی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته از سوی ماموران انتظامی کلانتری 19 باغستان مشخص شد متهم به هویت «ک-ج» از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد که در ادامه با تخصصی تر شدن تحقیقات وی معترف شد با همراهی یکی از دوستانش به هویت «م-ی» قصد ارتکاب سرقت داشته‌اند، اما از همدستش هیچ گونه آدرسی در دست نداشته است و با زدن زنگ منازل به دنبال آدرس منزل وی بوده که دستگیر شده است.

وی گفت: با توجه به اطلاعات حاصله عوامل انتظامی کلانتری 19 باغستان با استفاده از شگردهای خاص موفق به شناسایی محل متهم دوم شده که با مراجعت ماموران به محل، متهم با رویت آنها اقدام به فرار با استفاده از یک دستگاه خودروی پراید هاچبک قرمز مسروقه می نماید ولی نهایتا پس از 40 دقیقه تعقیب و گریز ماموران انتظامی با روشهای پلیسی موفق به دستگیری وی شدند که با دلالت وی به کلانتری در جریان بازجویی‌ها به سرقت خودروی مکشوفه از تهران با همدستی شخصی به هویت «ع-الف» اعتراف نمود که در ادامه محل متهم سوم نیز با تلاش‌های پیگیرانه مشخص و وی نیز در جریان یک عملیات ضربتی به همراه 5 نفر دیگر به هویتهای «س-م»، «ف-س»، «ف-س»، «ح-ص» و «ب-ف» دستگیر و یک دستگاه خودروی مسروقه پراید سفید رنگ که از منطقه باغستان به سرقت رفته بود نیز از محل متهم کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: با انجام تحقیقات تکمیلی از متهمان، مشخصات و محل اختفا سرکرده باند به هویت «ب-م» شناسایی و طی یک عملیات ضربتی وی نیز دستگیر و به همراه یک دستگاه خودروی زانتیا مسروقه به کلانتری دلالت داده شد. سرکرده باند در بازجویی ها فنی ماموران کلانتری، به سرقت یک دستگاه خودروی میتسو بیشی در دو روز قبل از دستگیری اعتراف کرد، لازم بذکر است با ادامه تحقیقات در مجموع سارقین دستگیر شده به بیش از 30 فقره سرقت خودرو به ویژه خودرو های مدل بالا اعتراف نمودند.

وی گفت: در مجموع دو دستگاه خودروی مسروقه پراید از متهمان و 44 سانت مواد مخدر ازنوع شیشه از متهم «ک-ج» و 30 سانت مواد مخدر از نوع شیشه از متهم «ب-م» کشف و ضبط گردید.

دستگیری باند سارقان داخل خودرو

سید حقیقی پیرامون تشریح عملکرد مامورانش، با اعلام انهدام یک باند دیگر سارقان گفت: در شانزدهم اردیبهشت ماه امسال ماموران گشت موتوری 110 در حدود ساعت 9 در حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو پژو پارس با یک سرنشین مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از استعلام پلاک خودرو متوجه سرقتی بودن این خودرو شدند، گفت:‌ با نزدیک شدن ماموران گشتی به خودرو، راننده آن متوجه حضور ماموران شده و اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی کرج با اشاره به تعقیب و گریز این خودرو توسط ماموران گفت: نهایتا خودرو متوقف و متهم دستگیر شده که «ف» نام داشت در بازجویی‌های صورت گرفته در کلانتری 13 باهنر عنوان کرد که با همدستی سه نفر دیگر ضمن پرسه‌زنی و شناسایی سوژه‌های مناسب اقدام به سرقت از داخل خودروها می کردند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های تکمیلی نشان داد که این سارقان به دلیل اعتیاد و نیاز مالی جهت تامین آن اقدام به سرقت می‌کنند گفت: بررسی‌ها نشان داد که یکی از همدستان این فرد به جرم نگه‌داری مواد مخدر قبلا دستگیر شده، بنابراین همدست دیگرش در مخفی‌گاهش دستگیر شد که در بازرسی از منزل متهم 2مقادیر زیادی ادوات داخل خودرو کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 31 مالباخته این باند شناسایی شده است گفت: پرونده برای پیگیریهای بعدی همچنان در پلیس آگاهی مفتوح است.

دستگیری اعضای باند سارقان داخل خودرو و کابل برق

وی همچنین از انهدام یک باند سرقت خودرو دیگر در فاز چهار مهرشهر خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در این منطقه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و از آنجایی که سرقت‌ها بعد از نیمه شب و با شگردهای مشابه انجام می‌گرفت ماموران متوجه شدند که اعضای یک باند اقدام به سرقت می‌کنند و نهایتا با بررسی تصاویر دوربین‌های مستقر در محل، توانستند چهره یکی از سارقان اصلی به نام «ح» را شناسایی کنند که بلافاصله این فرد به همراه همدستش به نام «م» که در حین استعمال مواد مخدر بود را دستگیر کنند و در بازرسی از منزلش انواع و اقسام لوازم و ادوات مسروقه همچون جعبه آچار، چاقو، دریل و ... کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی کرج با بیان اینکه «ح» به عنوان متهم اصلی این پرونده با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی روانه زندان شد گفت: این فرد در ادامه بازجویی‌های خود یکی دیگر از همدستانش به نام «ح-ن» 31 ساله را به ماموران معرفی کرد و عنوان داشت که با همکاری این فرد اقدام به سرقت سیم می‌کرده است که ماموران ضمن دستگیری این فرد توانستند ادوات زیاد سرقتی را کشف و ضبط کنند و با دستگیری این سارقان حرفه‌ای تعداد زیادی از پرونده‌های مسروقه در حوزه سرقت نیز کشف شد.

دستگیری سارقان سابقه دار اماکن خصوصی

سید حقیقی همچنین در ادامه از انهدام یک باند دیگر سرقت در گرم‌دره خبر داد و گفت: ماموران گشت این کلانتری در 23 اردیبهشت ماه به یک دستگاه خودروی پراید مشکی با سه سرنشین مشکوک شدند که در بررسی اولیه از خودرو متهمان ابزار و ادوات سرقت همچون قمه، دیلم، چاقو و ... از آنها کشف می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموران در بازجویی از این سه سارق متوجه شدند که این افراد اقدام از سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره و شرکت‌های خصوصی می‌کنند گفت: بررسی سوابق متهمان نشان داد که یکی از این افراد «ع» دارای دو فقره سابقه سرقت مسلحانه و حمل سلاح غیرمجاز را در پرونده خود دارد. تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد.

دستگیری اخاذ 30 میلیون تومانی

سید حقیقی همچنین در ادامه افزود: با مراجعه زنی به کلانتری 17 مهرویلا شکایتی در خصوص اخاذی پیش‌روی ماموران گشوده شد مبنی بر اینکه مدتی قبل در پی وقوع سرقتی در شرکت خصوصی‌اش هارد سیستم‌های کنترلی شرکت به سرقت رفته و پس از دستگیری سارق شاکیه هارد را برای اطمینان از سلامت به فرد دیگری به نام «م» که خود را از پرسنل یکی از ارگان های دولتی معرفی کرده بود قرار می‌دهد اما پس از مدتی این مرد با شاکیه تماس گرفته و با ادعای اینکه محتویات داخل هارد اطلاعات بسیار مهم و محرمانه در مورد مسئولان کشوری است و به منظور عدم افشای اطلاعات از این درخواست 30 میلیون حق‌السکوت می‌کند اما با توجه به عدم توجه شاکیه به این موضوع این مرد در تماس‌های مکرر او را تهدید به قتل و اسیدپاشی می‌کند که نهایتا ماموران با راهنمایی شاکیه متهم را دستگیر و در بازرسی از او یک دستگاه بی‌سیم، یک دوربین، شوکر و ... کشف و ضبط کردند و همچنین بررسی سوابق متهم نشان داد که «م» دارای یک فقره سابقه زندان است و در قسمت‌های مختلف بدنش نیز علائم خالکوبی و جراحت چاقو وجود دارد.

فروش شیر خشک به جای داروهای انرژی زا

فرمانده انتظامی شهرستان کرج در آخرین خبر از دستگیری فروشنده داروهای تقلبی در بیست و هشتم اردیبهست ماه خبر داد و گفت: با دریافت گزارشاتی مبنی بر فروش داروهای غیر مجازدر منطقه حیدر آباد توسط شخصی به هویت «م-الف» 27 ساله، ماموران کلانتری 32 حصارک بالا وارد عمل شده و با انجام تحقیقات لازم و بکار گیری شگردهای پلیسی صحت موضوع را تایید کردند.

وی با اشاره به دستگیر متهم طی یک عملیات ضربتی در خصوص کشفیات و اعترافات متهم اظهار کرد: 724 قلم انواع داروهای تقلبی از محل متهم کشف ودر بازجویی‌ها، وی معترف شد که با پر نمودن کپسول‌ها با شیر خشک، آنها را به جای داروهای نیروزا به مشتریان خود می‌فروخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha