• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93023120319
  • خبرنگار : 71411

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری:

رسیدگی به پرونده سرای دلگشا/صدور رای تا یک هفته دیگر

رسیدگی به پرونده سرای دلگشا/صدور رای تا یک هفته دیگر

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: رسیدگی به پرونده سرای دلگشا به اتمام رسید و ظرف مدت یک هفته رای مربوط به این پرونده صادر می‌شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: رسیدگی به پرونده سرای دلگشا به اتمام رسید و ظرف مدت یک هفته رای مربوط به این پرونده صادر می‌شود.

علی‌اکبر بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از جزئیات رسیدگی به پرونده سرای دلگشا که امروز در مرجع تجدیدنظر دیوان عدالت اداری برگزار شده بود، گفت: رسیدگی به پرونده سرای دلگشا به اتمام رسید و طرفین پرونده که شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و شاکی بود در این جلسه حضور داشتند و اظهارات نمایندگان آن‌ها استماع شد.

وی ادامه داد: در رابطه با این پرونده بررسی‌های لازم صورت گرفت و همکاران ما وارد شور شدند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: ظرف یک هفته آینده رای مربوط به این پرونده صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در سال 88 مالک بنایی در میدان 15 خرداد با نام سرای دلگشا شکایتی با موضوع بی توجهی سازمان میراث فرهنگی به وظایفش در قبال این بنا به دیوان عدالت اداری ارائه کرد و دیوان بر اساس شکایت صورت گرفته، این ملک را از فهرست آثار ملی خارج کرد.

سپس مالک بنا از شهرداری تقاضای مجوز ساخت و ساز در این بنا را کرد و شهرداری تهران در سال 89 مجوز ساخت 11 طبقه را به مالک سرای دلگشا داد، اما کمیسیون ماده 5 شهرداری طی مصوبه‌ای، ساخت وساز در این بنا را محدود کرد.

مالک بنا از این تصمیم کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و دیوان نیز با توجه به مجوز ساخت و ساز از سوی مالک، مصوبه کمیسیون یاد شده را ابطال کرد، ولی شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی، به این تصمیم دیوان اعتراض کردند و به همین دلیل پرونده به شعبه تجدیدنظر رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha