• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93030401687
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

توزیع ۱۵ میلیون پاکت شیر بین ۶۰۰ هزار دانش‌آموز

توزیع ۱۵ میلیون پاکت شیر بین ۶۰۰ هزار دانش‌آموز

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم اختتامیه طرح تامین و توزیع شیر مدارس شهرستان‌های استان تهران گفت: امسال ۱۵ میلیون پاکت شیر بین ۶۰۰ هزار دانش‌آموز و در ۲۵ وعده توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم اختتامیه طرح تامین و توزیع شیر مدارس شهرستان‌های استان تهران گفت: امسال ۱۵ میلیون پاکت شیر بین ۶۰۰ هزار دانش‌آموز و در ۲۵ وعده توزیع شد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علیرضا کمریی در مراسم اختتامیه طرح تامین و توزیع شیر مدارس شهرستان‌های استان تهران با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: امروز یازدهمین سال طرح تامین و توزیع شیر مدارس است و همه سیاستگذاری‌هایی که در کمیته شیر صورت گرفت، در نهایت توسط مدیر مدرسه اجرا شده و این سیاست‌های اتخاذ شده به مرحله اجرا درآمد و به همین دلیل بر نقش مدرسه و معلم تأکید بسیار داریم. کانون اصلی مدرسه است و همه اتفاقات باید در مدرسه صورت گیرد.

کمریی افزود: در حوزه سلامت دانش‌آموزان برنامه‌های متعددی در سطح مدارس اجرا می‌شود اما نگاهمان به این برنامه‌ها از سر مسئولیت اجتماعی بوده نه یک تکلیف صرف سازمانی و به همین دلیل نیز برنامه‌ها را با جان و دل انجام می‌دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: امسال در سطح شهرستان‌های استان تهران 15 میلیون پاکت شیر در بین 600 هزار دانش‌آموز و در 25 وعده توزیع شد که این میزان یعنی اینکه حدود 6 کیلو شیر توزیع شده است که این مقدار نسبت به سرانه 80 کیلویی که باید داشته باشیم، رقمی نیست، اما این میزان نیز توجه به اهمیت شیر را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: ‌توزیع 6 کیلو شیر نمادی برای تلاش در جهت ترویج مصرف شیر در مدارس است و این بخشی از برنامه‌های سلامت محور است و نشاندهنده توجه آموزش و پرورش به سرمایه‌های اجتماعی یعنی دانش‌آموزان است.

کمریی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش، گفت: یکی از گزاره‌های تعلیم و تربیت سلامت جسمانی دانش‌آموزان است که این با مصرف شیر گره می‌خورد و در گزاره‌های ارزشی مدرسه را کانون تربیت عمومی و کسب تجربه‌های تربیتی دانسته‌اند و عادت نیز یکی از این مقوله‌ها است که شامل آدات فردی و اجتماعی است. مدرسه کانون شکل‌گیری عادت است و با توجه به آن می‌توانیم فرهنگ شیر را جزئی از این فرهنگ تربیتی بدانیم و این عادت می‌تواند بخوبی در دانش‌آموزان شکل گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در کنار تعلیم و تربیت اخلاقی، زیباشناسی هنر، تعلیم و تربیت زیستی را داریم که برنامه‌های سلامت‌محور را در این قالب می‌بینیم و باید در پاسخ به این سؤال که چرا آموزش و پرورش در این خصوص باید تعامل داشته باشد می‌توانیم بگوییم که مدرسه در سال 1404 کانونی در تعامل در خانواده و سلامت است.

مراسم اختتامیه طرح تامین و توزیع شیر مدارس شهرستان‌های استان تهران و تجلیل از فعالان این طرح امروز با حضور کریم‌پور معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری، داریوش احمدی رئیس اداره برنامه‌ریزی و نظارت شیر مدارس کشور، حمید محمدظاهری مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمریی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نمایندگانی از دانشگاه‌های علم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و جمعی از مسئولیت ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

شایان ذکر است درپایان این مراسم از 76 اثر برتر مسابقه نقاشی با موضوع شیرکه در بین 70 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی برگزار شده بود تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha