• جمعه / ۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93030903983
  • خبرنگار : 71282

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تاکید کرد

مهارت‌آموزی جایگزین فرهنگ پشت میزنشینی شود

استانها/ اشتغال

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با تاکید بر اینکه مهارت آموزی باید جایگزین فرهنگ پشت میزنشینی شود، شناسایی پتانسیلها و ظرفیتهای نهفته هر استان را در خلق فرصتهای شغلی جدید برای جوانان جویای کار موثر دانست.

حمیدرضا خانپور به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا گفت: با توجه به آنکه ترویج فرهنگ توسعه مشاغل خانگی و کارآفرینی نقش موثری در امر اشتغالزایی دارد با معرفی الگوهای مناسب کارآفرینی و ارائه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای می‌توان بسیاری از اهداف اشتغالزایی و کاهش بیکاری در کشور را محقق کرد.

وی عمده ناهنجاری‌ها و آسیبهای اجتماعی را مولود بیکاری دانست و تاکید کرد: بررسی شرایط اقلیمی و توانمندی‌های تولیدی مناطق کشور یکی از مولفه‌های آموزش‌های مهارتی در راستای توسعه فضای کسب و کار و اشتغال مولد و پایدار جوانان به شمار می‌رود لذا چنانچه ظرفیتها و پتانسیل‌های جغرافیایی هر استان شناسایی شود به موفقیت بیشتری در ایجاد فرصتهای شغلی جدید برای جوانان جویای کار دست می‌یابیم.

خانپور در عین حال رشته‌های محصول محور و تولید محور را در اولویت توسعه رشته‌های مهارتی ذکر کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزشهای لازم برای بهبود فضای کسب و کار را از مشاغل خانگی گرفته تا کارگاههای کوچک و بزرگ تولیدی و صنعتی ارائه می‌دهد و با ترویج فرهنگ مهارت آموزی بخش اعظمی از نیاز متقاضیان کار برای ورود به بازار را ساماندهی می‌کند.

به اعتقاد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، فرهنگ مهارت آموزی باید جایگزین پشت میزنشینی شود تا زمینه لازم برای توسعه کارآفرینی و تولید انبوه محصولات داخلی فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.