• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 93031004883
  • منبع : نمایندگی فارس

انهدام 5 باند سرقت در استان فارس

انهدام 5 باند سرقت در استان فارس

ایسنا/فارس رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و انهدام پنج باند سرقت در این استان خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و انهدام پنج باند سرقت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، سرهنگ «سیروس حیدری» در تشریح چگونگی شناسایی و انهدام باندهای سرقت خودرو، درون خودرو و اماکن، پرداخت و گفت: یکی از باندهای شناسایی و منهدم شده، باند سرقت خودرو است.

وی ادامه داد: مأموران گشت یگان امداد شیراز هنگام گشت‌زنی در بلوار «مطهری جنوبی» به یک دستگاه سواری پژو 405 مظنون که پس از دستور ایست سرنشینان با بی‌توجهی نسبت به فرار اقدام کرد در نهایت پس از توقیف خودرو و دستگیری متهمان و استعلام مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از شیراز است.

حیدری افزود: در تحقیقات از این دو سارق تاکنون سرقت 23 دستگاه انواع خودرو پژو 405 و پژو پارس در سطح شهرستان شیراز از آنان کشف شده است.

وی افزود: صحنه‌های وقوع جرم بازسازی و مالباختگان شناسایی و مشخص شد سارقان تعدادی از خودروها را پس از سند نمره کردن با خودروهای تصادفی به فروش رساندند که با تلاش مأموران 4 نفر از خریداران اموال مسروقه در شهرستان‌های شیراز و کازرون دستگیر و تاکنون تعداد 15 دستگاه از خودروهای مسروقه بصورت سند نمره کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی فارس با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری دیگر خریداران اموال مسروقه و کشف خودروها ادامه دارد، افزود: به دستور مرجع قضایی سارقان طی قرار راهی زندان شدند.

حیدری در بخش دیگری از سخنانش از انهدام یک باند دیگر سرقت خودرو خبر داد و گفت: چندی قبل فردی به مأموران کلانتری 32 گلشن مراجعه و مدعی شد یک دستگاه سواری ماکسیما وی به سرقت رفته است، از این‌رو رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با انجام تحقیقات مشخص شد دو نفر با یکدستگاه خودرو «وانت نیسان جرثقیل‌دار» نسبت به انتقال خودرو اقدام کردند، افزود: در این خصوص دو متهم دستگیر و در تحقیقات انجام شده سرقت هفت دستگاه خودرو ماکسیما، پژو پارس، پژو 405 ، سوزوکی ویتارا و وانت نیسان جرثقیل‌دار و یک فقره سرقت پلاک از سارقان کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فارس هم‌چنین از متلاشی شدن یک باند سرقت خودرو در شهرستان «خرامه» استان فارس خبر داد و افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده به مأموران مشخص شد که درون منزل شخصی عده‌ای در حال اوراق کردند خودرو هستند.

حیدری خاطرنشان کرد: بدنبال گزارش این موضوع بلافاصله مأموران با اخذ مجوز قضائی وارد منزل شده و چهار نفر را دستگیر و در بازرسی از داخل منزل مقادیری قطعات اوراقی خودرو یک دستگاه سواری پژو 405 کشف کردند.

وی گفت: در استعلام مشخص شد خودروی مذکور دارای سابقه‌ی سرقت در آذرماه پارسال از شهرستان شیراز است که در ادامه بررسی در پلیس آگاهی مشخص شد یکی از متهمان، از مجرمان سند نمره کار بوده و چندین بار توسط پلیس دستگیر و راهی زندان شده است.

رئیس پلیس آگاهی فارس اظهار کرد: مأموران تحقیقات خود را بصورت گسترده از اعضای باند آغاز که ابتدا به همان یک فقره سرقت خودرو اقرار اما در ادامه با بازرسی از منازل آنان تعدادی مدارک و قولنامه خرید و فروش خودرو تصادفی کشف شد.

حیدری گفت: در ادامه تحقیقات یکی از متهمان به فروش شش دستگاه خودرو سواری پژو سند نمره در شهرستان‌های فسا، سیرجان و قیر و کارزین اقرار کرد در نهایت با اخذ نیابت قضائی دو نفر از مالخران در شهرستان های قیر و کازرین و فسا دستگیر و تعداد چهار دستگاه از خودروهای مسروقه که بصورت سندنمره خریداری کرده بودند کشف و مشخص شد جاعل ارکان خودروها شخصی ساکن مرودشت است.

وی افزود: در ادامه جاعل نیز دستگیر و مشارکت در جعل و حک ارکان شماری از خودروها از وی کشف و در این رابطه سه نفر خریدار قطعات اتومبیل‌های مسروقه نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: از اعضای این باند تاکنون، 19 دستگاه خودرو مسروقه سندنمره کشف و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

حیدری در ادامه از دستگیری باند سارقان و کشف 43 فقره «سرقت درون خودرو» خبر داد و گفت: مأموران کلانتری 18 ولیعصر شیراز هنگام گشت‌زنی به شخصی که در حال حمل یک عدد کیف بوده مظنون که پس از بازرسی بدنی یک جلد گواهینامه و چند عدد آچار کشف کردند.

وی گفت: پس از تشکیل پرونده‌ی مقدماتی برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی ارسال که در آگاهی از متهم تحقیق و مشخص شد وی دارای سه فقره سابقه در زمینه سرقت درون خودرو است.

رئیس پلیس آگاهی فارس ادامه داد: با توجه به این موضوع مأموران تحقیقات خود را آغاز و 47 فقره سرقت درون خودرو با همدستی شخصی دیگری از این سارق کشف که همدست وی و یکی از خریداران اموال مسروقه دستگیر و در بازرسی از منازل آنان تعداد زیادی مدارک پخش، باند و چادر مسافرتی کشف شد.

حیدری خاطرنشان کرد: با راهنمائی سارقان صحنه‌های سرقت بازسازی و 43 نفر از مالباختگان شناسائی شدند و در نهایت متهمان طی قرار قانونی راهی زندان شدند.

وی با اشاره به انهدام باند سارقان اماکن و درون خودرو ادامه داد: شخصی ضمن تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کرد که خودرو کامیون خود را در روستای «خاتونک» پارک، در مراجعت متوجه سرقت رادیاتور و ابزارآلات آن شده است.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: بدنبال اعلام این گزارش رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت و مأموران یک نفر مظنون را دستگیر و در تحقیقات سرقت فوق را با همدستی فرد دیگری از وی کشف کردند.

حیدری افزود: با تلاش مأموران همدست وی نیز دستگیر و در تحقیقات انجام شده از آنان علاوه بر سرقت مذکور 8 فقره سرقت از اماکن خصوصی (باغ‌ها) و یک فقره سرقت منزل در محدوده روستای «خاتونک» کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص 10 نفر از مالباختگان شناسائی و چهار نفر خریداران اموال مسروقه نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha