• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93031105341
  • خبرنگار : 71356

رای پرونده «سرای دلگشا» نقض شد

رای پرونده «سرای دلگشا» نقض شد

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از نقض رای بدوی پرونده سرای دلگشا در یکی از شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری خبر داد.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از نقض رای بدوی پرونده سرای دلگشا در یکی از شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری خبر داد.

علی‌اکبر بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره اظهار کرد: شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری اعتراض شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی را به رای شعبه بدوی وارد دانست و ضمن نقض آن، شکایت شاکی اولیه که درخواست ابطال مصوبه کمیسیون ماده 5 را داشت را رد کرده است.

وی افزود: رعایت مقررات حریم آثار ملی برای ساخت و ساز الزامی است. از آنجایی که سرای دلگشا که در حریم گاخ گلستان واقع و در زمره آثار ملی ثبت شده و در فهرست آثار جهانی یونسکو است، مصوبه کمیسیون ماده 5 که بر اساس موازین قانونی بوده، قابل ابطال نبوده و از این حیث رای بدوی دیوان عدالت اداری نقض شده است.

وی با بیان اینکه که رای صادره از شعبه تجدیدنظر قطعی است، گفت: تخریب و نوسازی سرای دلگشا با رعایت مصوبه کمیسیون مذکور و رعایت ارتفاع 10/5 متر مجاز اقدام است.

به گزارش ایسنا، در سال 88 مالک بنایی در میدان 15 خرداد با نام سرای دلگشا شکایتی با موضوع بی توجهی سازمان میراث فرهنگی به وظایفش در قبال این بنا به دیوان عدالت اداری ارائه کرد و دیوان بر اساس شکایت صورت گرفته، این ملک را از فهرست آثار ملی خارج کرد.

سپس مالک بنا از شهرداری تقاضای مجوز ساخت و ساز در این بنا را کرد و شهرداری تهران در سال 89 مجوز ساخت 11 طبقه را به مالک سرای دلگشا داد، اما کمیسیون ماده 5 شهرداری طی مصوبه‌ای، ساخت و ساز در این بنا را محدود کرد.

مالک بنا از این تصمیم کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و دیوان نیز با توجه به مجوز ساخت و ساز از سوی مالک، مصوبه کمیسیون یاد شده را ابطال کرد، ولی شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی، به این تصمیم دیوان اعتراض کردند و به همین دلیل پرونده به شعبه تجدیدنظر رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha