• شنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93031708215

متمردین اجرای قانون ملی ایمنی زیستی پیگیری قضایی می‌شوند

متمردین اجرای قانون ملی ایمنی زیستی پیگیری قضایی می‌شوند

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: متمردین اجرای قانون ملی ایمنی زیستی پیگیری قضایی می‌شوند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: متمردین اجرای قانون ملی ایمنی زیستی پیگیری قضایی می‌شوند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مهندس عباس رجایی، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در نشست تخصصی چالش‌های زیست فناوری کشاورزی و تجاری سازی گیاهان تراریخته از پیگیری قضایی متمردین اجرای قانون ملی ایمنی زیستی خبر داد و از دولت جدید خواست تا این قانون را بدون کم و کاست اجرا کند.

وی افزود: دولت باید تولید انبوه و تجاری سازی محصولات تراریخته را در دستور کار خود قرار دهد.

همچنین، دکتر بهزاد قره یاضی، مدیر گروه پژوهش ستاد توسعه زیست فناوری، گفت: مخالفت علنی برخی از مشاوران سازمان‌ها با قانون ملی ایمنی زیستی و تولید محصولات تراریخته در کشور درست نیست و باید فکری برای این موضوع کرد.

در ادامه این نشست، دکتر مختار جلالی، رییس انجمن ژنتیک ایران نیز ضمن تاکید بر اهمیت مهندسی ژنتیک برای تولید محصولات کشاورزی، گفت: اگر محصولات تراریخته خوب نیستند، چرا سالیانه پنج میلیارد دلار واردات از این دست محصولات به کشور وجود دارد و چرا هیچ اعتراضی در این زمینه وجود ندارد و با تولید ملی آن مخالفت می‌شود؟

همچنین مهندس سیده سکینه عمرانی، نماینده مردم سمیرم و ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای ملی ایمنی زیستی کشور به همراه دکتر احمدرضا بهرامی معان پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست حضور داشتند و به ارائه نکاتی پرداختند.

نشست تخصصی چالش‌های زیست فناوری کشاورزی و تجاری سازی گیاهان تراریخته در حاشیه نخستین کنگره بین ‌المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران برگزار و نتایج آن به صورت یک بند مستقل در قطعنامه این همایش منتشر شد. همچنین شرکت کنندگان در نشست از دولت خواستند تا با اجرای قانون ملی ایمنی زیستی راه تولید محصولات تراریخته را هموار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha