• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 93032010679
  • منبع : نمایندگی قزوین

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

خسارت آلودگی‌های زیست محیطی در برخی صنایع بالاتر از درآمدها

خسارت آلودگی‌های زیست محیطی در برخی صنایع بالاتر از درآمدها

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارات مالی ناشی از آلودگی زیست محیطی در بسیاری از شهرها بیش از درآمد حاصل از این صنایع است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خسارات مالی ناشی از آلودگی زیست محیطی در بسیاری از شهرها بیش از درآمد حاصل از این صنایع است.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در قزوین، سید محمد مجابی در نخستین جشنواره رسانه و محیط زیست که با حضور جمعی از مسوولین و خبرنگاران فعال در حوزه محیط زیست در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این واقعیت تلخ که خسارات مالی ناشی از آلودگی زیست محیطی در بسیاری از شهرها بیش از درآمد حاصل از صنایع است وجود دارد که این اتفاق نتیجه عدم ارزش گذاری منابع پیش از آغاز کار است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که اقتصاد کلان کشور در بخش هایی چون نفت، صنعت، معدن و کشاورزی است و اهیمت هر یک از آنها بر کسی پوشیده نیست ارزش گذاری اقتصادی صحیح در این بخش ها صورت نگرفته و استقرار این صنایع باید همراه با رعایت مسایل زیست محیطی باشد تا اقتصاد محیط زیست نیز تحقق یابد.

مجابی تصریح کرد: امروز اگر صنایع بخواهند عوارض استقرار خود را پرداخت کنند شاید از میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی یک واحد بیشتر باشد؛ لذا ارزش گذاری منابع بسیار مهم است و امسال در اولویت برنامه های محیط زیست قرار گرفته است.

توجه ویژه دولت یازدهم به مسایل زیست محیطی

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به اعلام برنامه‌های دولت یازدهم در حوزه محیط زیست گفت: دولت روحانی نگاه ویژه و دقیق به مسائل زیست محیطی کشور دارد و در جهت حفاظت و حمایت بیشتر از محیط زیست سه فصل حفاظت، اصلاح ساختار و اقتصاد محیط زیست را برای برنامه کاری خود مشخص کرده است .

وی با بیان ویژگی‌های غنی محیط زیست کشور گفت: کشور ایران سرشار از منابع طبیعی ویژه ، تنوع گونه های زیستی و موقعیت اکوسیستمی است که حفظ همه این ارزشها اهمیت ویژه ای دارد.

مجابی تاکید کرد: حفظ منابع بر بازسازی منابع تخریب شده مقدم است و دولت یازدهم در بخش حفاظت از آب، خاک و هوا برنامه خاصی تدوین کرده و هر یک را با جدیت پیگیری می کند.

لزوم توجه جدی به اقتصاد محیط زیست

وی یاد آور شد: اقتصاد محیط زیست از مسائلی است که می تواند به تامین منابع پایدار برای رفع چالش ها و نگرانی های زیست محیطی کمک کند که مورد فراموشی قرار گرفته است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد و احیاء شود.

تعطیلی واحد های صنعتی بزرگ در صورت عدم رعایت مسائل زیست محیطی

این مسئول خاطر نشان کرد: سلامت جامعه و افراد شوخی بردار نیست و در این بخش با کسی تعارف نداریم و سازمان حفاظت محیط زیست عزم جدی برای برخورد با واحدهای آلاینده دارد و نیروگاه شهید رجایی و سیمان آبیک اگر در مدت تعیین شده نتوانند آلودگی خود را رفع کنند با برخورد قانونی و حتی تعطیلی مواجه خواهند شد.

همراهی رسانه ها با سازمان حفاظت محیط زیست

مجابی با یاد آوری اصل امانتداری در رسانه ها که بدون هیچگونه اغماضی و بطور شفاف باید با خبر برخورد کنند ادامه داد: اگر آموزش‌ها در حوزه محیط زیست با جدیت و در راستای تنویر افکار عمومی و سیاست گذاری صحیح صورت گیرد می توان به نتایج خوبی رسید که در این عرصه رسانه ها عنصری مهم در آگاهسازی جامعه محسوب می شوند.

معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وظیفه عمومی آحاد جامعه در حفظ محیط زیست بر اساس قانون اساسی گفت: لزوم ورود جدی خبرنگاران و فعالان حوزه محیط زیست به عنوان پرچمداران صیانت از سلامت جامعه و موثرترین نهاد در زمینه آگاهی بخشی به مردم، در جهت همراهی با سازمان حفاظت محیط زیست بیش‌از‌پیش احساس می شود که خوشبختانه در این بخش استان قزوین فعال است.

قزوین دارای ظرفیت بالای زیست محیطی است

وی با تاکید بر وجود موقعیت آب و هوایی مطلوب و اکوسیستمی دشتی، جنگلی، بیابانی، کوه‌ها و گونه‌های متنوع جانوری و گیاهی دراستان قزوین که البته با تهدیدهای زیادی نیز مواجه است تصریح کرد: خوشبختانه مسوولین استانی به ویژه استاندار توجه ای خاصی به مسائل زمینه محیط زیست دارند که برگزاری نمایشگاه اقتصاد و فرهنگ محیط زیست و دریافت نشان برتر محیط زیست توسط شهردار قزوین نشان دهنده توجه به امر محیط زیست در این استان می باشد.

در پایان این مراسم از خبرنگاران برتر جشنواره رسانه و محیط زیست تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha