• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93032412697
  • خبرنگار : 71191

توسط سازمان میراث فرهنگی آغاز شد

تلاش برای تهیه پیش‌نویس قوانین مربوط به فلزیاب

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دستگاه‌های مسوول پیش‌نویس قوانین چگونگی برخورد با فلزیاب را تهیه کرده‌اند و قرار است تا چندماه دیگر اعلام شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دستگاه‌های مسوول پیش‌نویس قوانین چگونگی برخورد با فلزیاب را تهیه کرده‌اند و قرار است تا چندماه دیگر اعلام شود.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن طالبیان اظهار کرد: در این پیش‌نویس مشخص شده که دستگاه‌های انتظامی و امنیتی چگونه باید با این پدیده برخورد کنند، حتا مطالعاتی نیز برای برخورد کشورهای دیگر با این پدیده انجام شده است.

او با تأکید بر این‌که کمیته‌ی بررسی این مطالعات در حال انجام کار است، ادامه داد: نمی‌دانم چطور باید با این موضوع به‌طور دقیق برخورد کرد. دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه خرد جمعی داشته باشند و نقاط قوت و ضعف چنین پدیده‌ای را مشخص و سپس چگونگی برخورد با آن را ابلاغ کنند.

وی که صبح امروز در نشست خبری «چالش‌های میراث ملموس در حوزه جهانی» صحبت می‌کرد،‌ به خبرنگاران گفت: دست کم تبلیغ فلزیاب در محدوده‌ی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا زمان ابلاغ رسمی چگونگی برخورد با این پدیده، جمع‌آوری می‌شود.

او همچنین از تبلیغاتی که شبکه‌های ماهواره‌یی مبنی بر چگونگی کاوش شهر سوخته، پس از مطرح شدن این سایت تاریخی برای ثبت در فهرست میراث جهانی آغاز کرده‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: برای هر چیز شناخته‌شده‌ای یکسری نقاط منفی نیز وجود دارد، هر چیزی که معرفی دقیق و درست نشود، ممکن است برایش چنین اتفاق‌هایی رخ دهد. عده‌ای افراد سودجو هستند که در چنین مواردی کار خود را آغاز می‌کنند.

طالبیان از مسوول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و قوی‌تری درباره‌ی سایت‌های تاریخی که بناها و محوطه‌های تاریخی دارند داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha