• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93032412812
  • منبع : نمایندگی کرمان

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد،

ممنوعیت اجرای «پلی بک» در کنسرت‌ها اجرایی می‌شود

ممنوعیت اجرای «پلی بک» در کنسرت‌ها اجرایی می‌شود

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تولید آثار موسیقی باید بیش از پیش سیاست کیفی‌گرایی باید مورد توجه قرار گیرد و به جنبه کیفی کار توجه شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تولید آثار موسیقی باید بیش از پیش سیاست کیفی‌گرایی باید مورد توجه قرار گیرد و به جنبه کیفی کار توجه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "پیروز ارجمند" در جمع مدیران عامل موسسات تهیه و تولید آثار صوتی استان کرمان گفت: آن چه امروز مطلوب وزیر و مجموعه وزارت ارشاد نیست، بازمانده تفکری عام گرایی در صنعت هنر و به ویژه موسیقی است به همین دلیل سالم‌سازی و ارتقای سطح کیفی اثار تولیدی یکی از وظایفی است که توجه و اولویت ما بر انجام آن قرار دارد.

ارجمند تصریح کرد: یکی از مباحث مهم در تهیه یک اثر موسیقی فاخر، شعر است ؛ لازم است در این مورد دقت نظر ویژه‌ای اعمال شود، یکی از وظایف ما پاسداشت زبان فارسی است، بنابراین باید به سمتی برویم که از استفاده از اشعار سست و بی مایه در تولید یک اثر دوری شود.

وی با اشاره به اجرای برخی کنسرتها در سالنهای ورزشی گفت: بسیاری از مشکلات ما اجرا در سالنهای ورزشی است، سالنهای ورزشی فاقد شرایط لازم و استاندار برای برگزاری یک کنسرت موسیقی هستند.

ارجمند افزود: تجهیز و استانداردسازی سالن‌های موجود؛ تبدیل سالنهای ورزشی به سالن کنسرت و تشویق بخش خصوصی برای ورود به این حوزه و ساخت پردیس ها و مجتمعهای فرهنگی هنری می‌تواند شرایط برای ایجاد زمنیه‌های اولیه سخت افزاری را در این زمینه فراهم آورد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجراهای «پلی بک» در برخی از کنسرت های موسیقی تاکید کرد: به زودی آئین نامه ممنوعیت اجرای «پلی بک» از سوی خوانندگان اجرایی خواهد شد، زیرا معتقدیم اجرای موسیقی به این شکل به نوعی کم فروشی به مخاطب و علاقه‌مندان به هنر است.

وی خطاب به مدیران عامل موسسات تهیه و تولید آثار صوتی استان کرمان تصریح کرد: هر نکته‌ای که جزو مفاهیم ارزشی ما باشد به جد، مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرد.ضمن این که لازم است در برگزاری کنسرت ها بیش از گذشته دقت نظر اعمال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha