• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93032614163
  • خبرنگار : 71129

ترکمن‌های عراق برای دفاع از خود مسلح می‌شوند

ترکمن‌های عراق برای دفاع از خود مسلح می‌شوند

ترکمن‌های عراق برای دفاع از خود در برابر افزایش فشار رو به رشد قدرت پیشمرگ‌های کرد در کرکوک سلاح به دست می‌گیرند.

ترکمن‌های عراق برای دفاع از خود در برابر افزایش فشار رو به رشد قدرت پیشمرگ‌های کرد در کرکوک سلاح به دست می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، ترکمن‌های عراق از زمان آغاز ناآرامی‌ها و وقوع حملات از جانب شبه نظامیان داعش و افزایش کنترل پیشمرگ‌های کرد بر کرکوک عراق احساس خطر کرده و هم اکنون برای دفاع از خود و خانواده‌هایشان سلاح به دست گرفته‌اند.

ارشاد صالحی، رهبر جبهه ترکمن‌های عراق گفت: ما به این نکته پی برده‌ایم که باید یک نیروی مسلح ایجاد کنیم و مردم ملزم به دفاع از خودشان هستند.

وی افزود: تمامی گروه‌ها نیروی مسلح دارند ما با اختلافاتی مواجه هستیم مبنی بر اینکه نباید سلاح به دست بگیریم. تسلیحات دولت مرکزی به دست برادران شیعی ما افتاده و سنی‌ها و کردها نیز مسلح هستند.

براساس توافق به دست آمده میان وزارت دفاع و کشور عراق و دولت منطقه‌ کردستان زمانی که ارتش دولت مرکزی نتواند به وظایف خود عمل کند پیشمرگ‌ها وارد عمل می‌شوند بنابراین همزمان با حملات شبه نظامیان داعش به موصل و کرکوک پیشمرگ‌های کرد وارد عمل شده و از منطقه حفاظت می‌کنند.

صالحی با اعلام این مساله که احتمال اقدامات دائمی اختیارات کل در منطقه وجود دارد، گفت: ما مطمئنیم که کرکوک بخشی از منطقه کردستان نیست. در صورتی که اقدامات پیشمرگ‌ها از موقتی به دائمی تبدیل شود این یک مساله جدی برای ما خواهد بود.

وی مدعی شد که ترکمن‌ها در کنار پیشمرگ‌ها نمی‌جنگند. ترکیه باید در کنار ترکمن‌ها بماند و از آن‌ها حمایت کند. ترکمن‌ها نمی‌توانند یک دقیقه بدون حضور نیروهای ترکیه در منطقه زندگی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: گروه‌های سیاسی در عراق به نظر می‌رسد که توافق کرده‌اند تا این کشور را میان سنی‌ها، شیعیان و کردها تقسیم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha