• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93032714758
  • خبرنگار : 71129

نیروهای بیشتر آمریکایی در عراق و بررسی اعزام نیروهای ویژه

نیروهای بیشتر آمریکایی در عراق و بررسی اعزام نیروهای ویژه

ایالات متحده در حالی به دنبال استقرار سریع و فوری صدها سرباز مسلح به همراه نیروهای ویژه در داخل و اطراف عراق است که کاخ سفید تاکید دارد واشنگتن وارد جنگ دیگری نمی‌شود.

ایالات متحده در حالی به دنبال استقرار سریع و فوری صدها سرباز مسلح به همراه نیروهای ویژه در داخل و اطراف عراق است که کاخ سفید تاکید دارد واشنگتن وارد جنگ دیگری نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به کنگره گفت که 275 سرباز آمریکایی باید به عراق اعزام شوند تا به تامین امنیت و حمایت از پرسنل و سفارت آمریکا در بغداد بپردازند.

حدود 170 سرباز دیگر آمریکایی از قبل به عراق رسیده و 100 سرباز دیگر نیز در حالت آماده باش در کشور‌های همسایه عراق خواهند ماند تا در صورت نیاز به این کشور اعزام شوند.

این در حالی است که اوباما قول داده آمریکا وارد جنگ دیگری نمی‌شود، اما تاکید کرده که پرسنل آمریکایی با تجهیزات کامل وارد منطقه می‌شوند تا در صورت لزوم به جنگ مستقیم بپردازند.

همچنین سه تن از مقام‌های واشنگتن اعلام کرده‌اند که کاخ سفید در حال بررسی اعزام نیروهای ویژه به عراق است و ماموریت محدود آنها شامل آموزش و مشاوره به یگان‌ها و واحدهای عراقی است که بسیاری از آن‌ها پست‌هایشان را در شمال و غرب عراق به خاطر حمله داعش ترک گفته و گریخته‌اند.

صحبت‌های اوباما در کنگره در حالی است که کاخ سفید گزینه‌های متعددی درباره چگونگی کمک به عراق برای خنثی کردن حملات داعش پیش‌رو دارد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: سربازان در حالت آماده باش باید در صورت نیاز به حمایت هوایی، امنیتی و لجستیکی بپردازند، آنها باید با تیم‌های امنیتی سفارت آمریکا در بغداد همکاری کنند در حالیکه به مقابله مستقیم نیز دست می‌زنند.

همچنین در صورتیکه یک تیم ویژه دیگر در عراق مستقر شود، هیاتی کوچک خواهد بود. البته کاخ سفید این مساله را تایید نکرده که مساله اعزام نیروهای ویژه در دست بررسی است اما سخنگوی کاخ سفید گفت: در حالیکه اوباما بار دیگر نیروهای آمریکایی را به صحنه نبرد و جنگ نمی‌فرستد، از تیم امنیت ملی خود خواسته تا طیفی از سایر گزینه‌ها را برای کمک و حمایت از نیروهای امنیتی عراق بررسی کنند. همچنین اگر سربازان آمریکایی در عراق مورد حمله قرار گیرند، اجازه دفاع از خود را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha