• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 93032714813
  • خبرنگار : 71443

یک مقام آمریکایی: تصمیم‌گیری در مورد تمدید زمان مذاکره با ایران به نفع هیچ‌کس نیست

یک مقام آمریکایی: تصمیم‌گیری در مورد تمدید زمان مذاکره با ایران به نفع هیچ‌کس نیست

یک مقام ارشد دولت آمریکایی حاضر در مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین تاکید کرد که مذاکره‌کنندگان برای دستیابی به توافق نهایی بر ضرب‌الاجل 20 ژوئیه تمرکز کرده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکایی حاضر در مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین تاکید کرد که مذاکره‌کنندگان برای دستیابی به توافق نهایی بر ضرب‌الاجل 20 ژوئیه تمرکز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مقام ارشد دولت آمریکا در حاشیه برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 که از روز دوشنبه در وین پایتخت اتریش آغاز شده است، گفت: هفته جاری یکی از حساس‌ترین زمان‌ها برای مذاکرات جامع است. من فکر می‌کنم همه مصمم هستند تا به یک توافق خوب دست پیدا کنند. اگرچه هنوز اختلافات مهمی میان موضع ایرانی‌ها و گروه 1+5 وجود دارد و ما می‌دانیم که از بین بردن این اختلافات تا چه میزان سخت است. راه‌هایی را می‌بینیم که می‌توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. همانطور که می‌دانید این یک کار ساده نیست.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم توافقی را قبول کنیم که به نگرانی‌های ما و جامعه بین‌الملل در مورد برنامه هسته‌ای ایران پاسخ ندهد. ما قبلا مشخص کرده‌ایم و من باز هم تاکید می‌کنم که عدم دستیابی به یک توافق بهتر از یک توافق بد است. بنابراین کار ما در هفته جاری سخت است تمرکز ما این است که تا حد امکان به پیشرفت دست پیدا کنیم و تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه به یک توافق برسیم.

این مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد: همه ما روی ضرب‌الاجل 20 ژوئیه تمرکز کرده‌ایم من فکر می‌کنم همه افراد در 1+5 و همچنین ایران با این مسئله موافق هستند و به نفع هیچ‌کس نیست که امروز در مورد تمدید مدت زمان توافق اولیه تصمیم بگیرند.

وی افزود: ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم ما باید روی انجام آن در مدت زمان تعیین شده تمرکز کنیم. ما فکر می‌کنیم که تنها به چند روز بیشتر نیاز داریم که به نظر من کسی به آن اهمیتی نمی‌دهد.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه اظهار کرد: همگان باید بدانند که توافق اولیه به طور اتوماتیک تمدید نخواهد شد و باید طرف‌های مذاکره‌کننده موافقت کنند اکنون هیچ خواستی برای تمدید آن وجود ندارد و باز هم میگویم که روی ضرب الاجل 20ژوئیه تمرکز داریم.

این مقام آمریکایی در مورد مذاکرات دو جانبه مقامات ایران و آمریکا در هفته گذشته در ژنو به جزییات آن اشاره کرد و گفت: همانطور که می‌دانید توافق زمانی حاصل می‌شود که ما بر سر همه چیز به توافق برسیم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما پس از دو روز مذاکره شناخت بهتری از یکدیگر داریم اما من فکر می‌کنم ما اکنون می‌توانیم نقاطی را ببینیم که در آنجا قادریم اختلافات را کمتر کنیم.

وی در پایان در مورد نقش کنگره آمریکا برای تایید هرگونه توافق هسته ای با ایران بیان کرد: ما همیشه به آنچه کنگره باید بگوید توجه می‌کنیم. کنگره در مواجهه با نگرانی‌هایمان در مورد برنامه هسته‌ای ایران یک شریک و رهبر بوده است. ما از ادامه این همکاری استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha