• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93032714886
  • خبرنگار : 71129

هیگ در مجلس عوام؛

انگلیس پاسپورت‌کسانی را که برای جنگ به سوریه و عراق بروند باطل می‌کند

انگلیس پاسپورت‌کسانی را که برای جنگ به سوریه و عراق بروند باطل می‌کند

وزیر امور خارجه انگلیس این مسئله را مورد تایید قرار داد که بریتانیا باید پاسپورت‌های اتباع انگلیسی یا هرکسی را که قصد سفر به سوریه برای جنگ در این کشور را دارد، یا می‌خواهد برای پیوستن به داعش به عراق سفر کند، باطل کند.

وزیر امور خارجه انگلیس این مسئله را مورد تایید قرار داد که بریتانیا باید پاسپورت‌های اتباع انگلیسی یا هرکسی را که قصد سفر به سوریه برای جنگ در این کشور را دارد، یا می‌خواهد برای پیوستن به داعش به عراق سفر کند، باطل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه گاردین، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرده که 400 تبعه این کشور ممکن است برای مبارزه و پیوستن به گروه‌های مخالف دولت دمشق به سوریه رفته باشند و برخی از آنها نیز به عراق سفر کرده‌اند تا به نیروهای شبه نظامی داعش بپیوندند.

نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگلیس نیز به این مسئله اشاره کرد که حضور شهروندان انگلیسی در سوریه یک تهدید امنیتی برای انگلیس به شمار می‌رود.

هیگ نیز این مسئله را تایید کرد که بریتانیا باید مانع از سفر اتباع این کشور به سوریه یا عراق شده و با دستگیری و لغو پاسپورت‌های این افراد از ورود آنها به این دو کشور جلوگیری کند. علاوه بر این تعدادی از شهروندان انگلیسی که در عراق یا سوریه به سر می‌برند و در کنار داعش و شبه نظامیان مخالفان دولت دمشق می‌جنگند باید هرچه سریعتر این دو کشور را ترک کنند.

هیگ به این مسئله اشاره کرد که نیروهای ویژه انگلیسی آماده انجام اقدامات مقابله با تروریسم در عراق هستند اما به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت که هیچ دورنمایی از عملیات نظامی انگلیس در عراق وجود ندارد و آمریکا خود این ظرفیت و توانایی را در منطقه دارد تا بتواند با اقدامات شبه نظامیان مقابله کند.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: یک تیم عملیاتی کوچک از وزارت دفاع انگلیس و یک تیم شناسایی روز شنبه به بغداد وارد شدند تا به نیروهای امنیتی این کشور کمک کنند با شبه نظامیان مقابله کرده و اوضاع را در منطقه مورد بررسی قرار دهند و در ادامه اقدامات احتیاطی را برای دفاع از سفارت انگلیس در بغداد انجام دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: پیشرفت‌های شبه نظامیان داعش به سمت بغداد یک شوک عظیم برای پایتخت نشینان خواهد بود. آنچه که در عراق اتفاق افتاده در یک هفته گذشته نشان دهنده این است که رهبران عراقی نتوانسته‌اند آنچنان که باید رویکردی مناسب را در قبال فرقه‌های مختلف در کشور در نظر بگیرند.

وی افزود: هرگونه حمایت لجستیکی و نظامی از جانب آمریکا ممکن است به دولت عراق بستگی داشته باشد. هیچ کشوری تمایل ندارد که عراق بی ثبات شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha