• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93032714890
  • منبع : مطبوعات

پلتفرم هواشناسی در محوطه واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود

رییس دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان این که این محققان ریاضی این دانشکده رتبه اول تولید علم جهان را در شاخه تحلیل پوششی داده ها (ریاضیات کاربردی) دارد از راه اندازی پلتفرم هواشناسی در محوطه واحد خبر داد.

رییس دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان این که این محققان ریاضی این دانشکده رتبه اول تولید علم جهان را در شاخه تحلیل پوششی داده ها (ریاضیات کاربردی) دارد از راه اندازی پلتفرم هواشناسی در محوطه واحد خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پرویز آبرومند آذر با اشاره به برنامه های دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات برای توسعه کمی رشته های این دانشکده گفت: رشته های ریاضیات مالی، علوم کامپیوتر و پنج گرایش جدید در گروه زمین شناسی در دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات، تآسیس خواهد شد.

وی ادامه داد: رشته های هواشناسی کشاورزی در مقطع دکتری و اقلیم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد که هم اکنون دارای مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، در دست راه اندازی است.

آبرومند آذر با بیان اینکه دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات در تولید مقالات معتبر جهانی فعالیت چشمگیری دارد، افزود: در حال حاضر، گروه ریاضی این واحد دانشگاهی، در رشته ریاضیات کاربردی گرایش تحقیق در عملیات در شاخه تحلیل پوششی داده ها (DEA) دارای رتبه اول تولید علم در جهان است.

وی به مجلات علمی و پژوهشی این دانشکده اشاره کرد و گفت: گروه زمین شناسی واحد علوم و تحقیقات، دارای مجله علوم پایه نمایه شده در ISC و انجمن علمی گروه ریاضی دارای مجله بین المللی IJIM با درجه علمی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایه شده در ISC و نیز یک مجله تحلیل پوششی داده ها با عنوان IJDEA است.

رئیس دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات از آمادگی آزمایشگاه گروه زیست شناسی این واحد دانشگاهی به منظور خدمت رسانی به سایر دانشگاه ها و موسسات کشور خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون، گروه زمین شناسی این دانشکده دارای یک آزمایشگاه در مجتمع آزمایشگاهی و دو آزمایشگاه در مجتمع شیخ بهایی بوده که در حال تجهیز هستند.

وی با بیان اینکه گروه هواشناسی دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات در پی ایجاد ارتباطی تنگاتنگ با سازمان هواشناسی ، پژوهشگاه هواشناسی و پژوهشگاه اقلیم شناسی کشور است، گفت: راه اندازی پلتفرم هواشناسی در محوطه این واحد دانشگاهی با همکاری اداره کل هواشناسی استان تهران در دست اقدام است که با توجه به موقعیت خاص واحد علوم و تحقیقات، از لحاظ ارتفاع، داده های حاصل از این پلتفرم در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آبرومند آذر بر متنوع سازی درآمدهای دانشگاه، کاهش اتکا به شهریه دانشجویان و نیز لزوم درآمدزایی این واحد دانشگاهی تأکید کرد و گفت: دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات، با توجه به ظرفیت های موجود در این دانشکده، در آینده نزدیک با برگزاری کارگاه های تخصصی و آزمایشگاهی می تواند در درآمدزایی این واحد دانشگاهی نقش به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha