• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93032715134
  • خبرنگار : 71145

بان کی مون: مالکی مذاکرات سیاسی گسترده را آغاز کند

بان کی مون: مالکی مذاکرات سیاسی گسترده را آغاز کند

دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری با بیان اینکه افزایش خشونت طایفه‌ای در عراق خطری بزرگ است، اعلام کرد: از نوری مالکی می‌خواهم مقدمات برگزاری کنفرانسی گسترده را در عراق فراهم کند.

دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری با بیان اینکه افزایش خشونت طایفه‌ای در عراق خطری بزرگ است، اعلام کرد: از نوری مالکی می‌خواهم مقدمات برگزاری کنفرانسی گسترده را در عراق فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد که باید به خواسته‌ها و مشکلات مردم عراق توجه شود چراکه ثبات سیاسی مانع از اشاعه تروریسم در جهان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوری مالکی نخست وزیر عراق باید دست به مذاکرات سیاسی گسترده بزند تا صلح و ثبات به این کشور بازگردد.

وی ادامه داد: باید به بحث سنی، شیعی و کرد در عراق پایان داده شده و میان عراقی‌ها وحدت برقرار شود. به اعتقاد من مشکلات عراق ناشی از این اختلافات است. زمان آن رسیده است که رهبران جهان از روی انسان‌دوستی به سرنوشت ملت‌هایشان توجه کنند. من این مساله را اخیرا با رهبران جهان مطرح کردم و آنها نگرانی‌شان را از این بابت اعلام کردند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: من هیچ پیش‌بینی درباره آینده منطقه درباره هیچ سناریویی نمی‌کنم.

بان کی مون درباره اوضاع سوریه و وظیفه جامعه جهانی در قبال بحران این کشور گفت: دلایل متعددی باعث مشکلات سوریه شده است که مهم‌ترین آن این است که خود ملت سوریه با هم متحد نیستند همچنین کشورهای جهان و منطقه نیز دیدگاه‌های خودشان را دارند و اختلاف نظر میان آنها زیاد است این اختلافات موجب دستیابی یه راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه نمی‌شود لذا از تمام کشورهای تاثیرگذار بر گروه‌های سوری می‌خواهم برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی تلاش کنند شاید برخی گروه‌ها از طریق راهکار نظامی به پیروزی‌هایی دست یابند اما راه‌حل سیاسی بهترین گزینه است. انتخابات سوریه اتفاق مهمی بود اما برای برقراری ثبات در این کشور کافی نبود.

وی در ادامه ارائه کمک‌های بشردوستانه از سوی جامعه جهانی را برای آوارگان سوری خواستار شد و گفت: کمک‌هایی به آوارگان سوری شده اما باید این روند ادامه یابد.

دبیرکل سازمان ملل به نشست فردا (چهارشنبه) خود با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب درباره مسائل عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های این نشست رایزنی برای انتخاب جانشین اخضر ابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha