• جمعه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93033016347

مجسمه‌های معکوس شاگردان تناولی در «نقش جهان»

مجسمه‌های معکوس شاگردان تناولی در «نقش جهان»

هفت نفر از شاگردان پرویز تناولی مجموعه‌ای از مجسمه‌های خود را که با تکنیک معکوس کار شده‌اند، در نگارخانه نقش جهان به نمایش می‌گذارند.

هفت نفر از شاگردان پرویز تناولی مجموعه‌ای از مجسمه‌های خود را که با تکنیک معکوس کار شده‌اند، در نگارخانه نقش جهان به نمایش می‌گذارند.

یوکابت فرخی، یکی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: من و شش هنرمند دیگر از شاگردان استاد پرویز تناولی هستیم که نمایشگاه گروهی خود را با تکنیک «معکوس» که از تکنیک‌های ابداعی خود استاد است، در نگارخانه نقش جهان برگزار می‌کنیم. در این تکنیک، فضای معکوس مجسمه‌ها از قالب خارج می‌شود.

او افزود: همه مجسمه‌ها از جنس برنز هستند و هر هنرمند دو اثر در نمایشگاه دارد که مجموعا 17 کار برای نمایش آماده شده است. تکنیک و جنس مجسمه‌ها مشترک است، اما سوژه آزاد بوده و هنرمندان سوژه‌های مختلفی کار کرده‌اند.

فرخی همچنین عنوان کرد: نگین حدادزاده، آناهیتا عناصری، مژده اتراک، مهرگان میثمی، ترلان لطفی‌زاده و بهناز محمدهادی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه مجسمه

این هنرمند در ادامه درباره ورودش به حوزه مجسمه‌سازی گفت: من فارغ‌التحصیل رشته طراحی لباس هستم و به دلیل علاقه‌ام به جواهرسازی مدتی را در کلاس‌های جواهر استاد تناولی آموزش می‌دیدم. بعدها متوجه شدم علاقه‌ام به مجسمه‌سازی بیشتر است و اکنون سه سال است که فقط به این هنر می‌پردازم.

نمایشگاه گروهی مجسمه‌های برنزی روز جمعه 30 خرداد ماه از ساعت 17 تا 20 در نگارخانه نقش جهان به نشانی خیابان نیاوران (باهنر) از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، شماره 9 افتتاح می‌شود و تا چهارم تیر ماه ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه مجسمه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha