• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93040201220
  • خبرنگار : 71457

/تازه‌ترین تحولات عراق/

پاکسازی دیالی و سامرا از لوث داعشی‌ها/ کشته شدن 70 زندانی در جنوب عراق

پاکسازی دیالی و سامرا از لوث داعشی‌ها/ کشته شدن 70 زندانی در جنوب عراق

در حالی که نیروهای امنیتی عراق با کمک عشایر توانستند استان دیالی را به صورت کامل پاکسازی کنند، در حمله‌ای در جنوب عراق 70 زندانی کشته شدند.

در حالی که نیروهای امنیتی عراق با کمک عشایر توانستند استان دیالی را به صورت کامل پاکسازی کنند، در حمله‌ای در جنوب عراق 70 زندانی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، یک منبع در پلیس استان بابل امروز (دوشنبه) اعلام کرد هنگامی که نیروهای امنیتی زندانیان را به زندان ناصریه در شرق حله (95 کیلومتری جنوب بغداد) انتقال می‌دادند حمله‌ای مسلحانه رخ داد که بر اثر آن 70 زندانی کشته شده و 10 تن دیگر زخمی شدند.

این منبع اظهار کرد نیروهای امنیتی، منطقه وقوع این حادثه را بستند و افراد مجروح را به بیمارستان نزدیکی انتقال داده و جسد زندانیان را به پزشک قانونی بردند.

در همین راستا نیروهای امنیتی عراق چند روستا و شهر در سامرا واقع در استان صلاح‌الدین از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کردند.

همچنین عملیات نظامی و امنیتی برای پاکسازی مسیر میان سامرا – بلد آغاز شده است. یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: در این عملیات از نیروهای هوایی کمک گرفته شد.

ارتش عراق

نیروهای امنیتی عراق همچنین با کمک عشایر توانستند استان دیالی را به صورت کامل پاکسازی کنند.

یک منبع امنیتی در گفت‌وگوی مطبوعاتی عنوان داشت نیروهای امنیتی با کمک عشایر پس از چند درگیری شدید توانستند استان دیالی را به صورت کامل پاکسازی کنند و زندگی عادی به این استان بازگشته است.

نیروهای امنیتی امروز تمام شهرها و روستاهای سامرا واقع در استان صلاح‌الدین را پاکسازی کردند.

از سوی دیگر یک منبع از عشایر استان دیالی اعلام کرد که داعش از سه گروه مسلح در این استان خواسته است تا با داعش بیعت کرده و ظرف 48 ساعت سلاح خود را تحویل دهند.

این منبع اعلام کرد که داعش گروه‌های "الجیش الاسلامی" و فرقه نقشبندیه و افراد مسلح عشایر در ناحیه سعدیه را تهدید کردند در صورتی که به این درخواست داعش عمل نکنند آنها را می‌کشند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود پیش‌بینی کرد که درگیری‌های خونینی میان این گروه‌ها ظرف روزهای آتی سر بگیرد.

در همین حال یک منبع در پلیس استان دیالی اعلام کرد که تعدادی از تروریست‌های داعش شش منزل مسکونی رهبران "الجیش الاسلامی" و فرقه نقشبندیه را در دیالی به آتش کشیده‌اند.

منابع عراقی در مصاحبه با سی.ان.ان همچنین اعلام کرده‌اند که گروه تروریستی داعش از تشکیل هشت دادگاه شرعی در شهر موصل خبر داده است.

منابع افزودند نیروهای داعش تمثال حضرت مریم و تمثال دیگری از ابوتمام، شاعر مشهور عرب و تمثالی از ملاعثمان را با این ادعا که این تمثال‌ها نماد شرک هستند، از بین بردند.

از سوی دیگر یک منبع در پلیس استان صلاح‌الدین امروز اعلام کرد که داعش اعضای 50 خانواده را که از ناحیه العلم به کرکوک مهاجرت کرده بودند ربوده است و این شرط را مطرح کرده که در مقابل کنترل بر این ناحیه این افراد را آزاد می‌کند.

در همین راستا، گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام منطقه "ملا عبدالله" در نزدیکی استان کرکوک را تحت تصرف خود درآورد.

از سوی دیگر سخنگوی دولت اردن در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عربی این مساله را تکذیب کرد که مرزها میان عراق و اردن بسته شده باشد. وی اظهار کرد که روند عبور و مرور در مرزها میان عراق و اردن بسیار محدود شده است.

این مقام خاطرنشان کرد که نیروهای اردنی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha