• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 93040301527
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

تابستان گرمی پیش‌رو داریم

تابستان گرمی پیش‌رو داریم

ایسنا/کرمانشاه سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 58 درصدی بارندگی های بهار امسال نسبت به میانگین بلندمدت، پیش بینی کرد: تابستان امسال هوای استان نیم تا یک درجه سانتی‌گراد نسبت به میانگین بلندمدت گرم تر شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 58 درصدی بارندگی های بهار امسال نسبت به میانگین بلندمدت، پیش بینی کرد: تابستان امسال هوای استان نیم تا یک درجه سانتی‌گراد نسبت به میانگین بلندمدت گرم تر شود.

محسن قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، میانگین بارش‌های بهار سال جاری استان را 50.3 میلیمتر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 38 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 58 درصد کاهش داشته است.

وی بیشترین میزان بارندگی در این مدت را مربوط به شهرستان سنقروکلیایی به میزان 80 میلیمتر و کمترین بارندگی را نیز از سومار به میزان 15 میلیمتر اعلام کرد.

به گفته سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در بهار امسال در شهر کرمانشاه نیز 51 میلیمتر باران باریده که این رقم نسبت به سال گذشته 37 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 59 درصد کاهش داشته است.

قاسمی در ادامه میانگین بارش های جوی استان از ابتدای سال زراعی جاری(ابتدای مهر سال گذشته) تاکنون را نیز 456.7 میلیمتر عنوان کرد که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت سه درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت پاوه با 680 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی و سومار با 296 میلیمتر کمترین میزان بارندگی را داشته است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پیش بینی هم از وضعیت دمای استان در تابستان پیش رو داشت و افزود: پیش بینی می شود در سه ماهه تابستان نسبت به میانگین بلندمدت نیم تا یک درجه افزایش دما داشته باشیم که عمدتا در نیمه دوم تیر و مرداد ماه رخ می دهد.

قاسمی اظهار کرد: چون در سال های گذشته برای شهر کرمانشاه دمای 44 درجه سانتیگراد و برای شهرهای مرزی دمای 50 درجه هم به ثبت رسیده، ثبت مجدد این دماها رد تابستان امسال دور از انتظار نیست.

وی معتقد است، در سه ماهه تابستان هیچ بارشی برای استان نخواهیم داشت، اما احتمال وقوع رگبارهای پراکنده در شهریور ماه دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha