• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93040302007
  • منبع : مطبوعات

تاکید معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور بر تکمیل زنجیره ارزش در صنایع دارویی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر ضرورت تجاری سازی تولید مواد اولیه پنی سیلین G و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه صنایع دارویی کشور تاکید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر ضرورت تجاری سازی تولید مواد اولیه پنی سیلین G و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه صنایع دارویی کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا دکتر سورنا ستاری در بازید از شرکت دانش بنیان شفا فارمد که در راستای تقویت فن آوری های نوین (High Tech) و توسعه آن در حوزه صنعت دارو به انجام رسید گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع دارویی کشور و تولید آنتی بیوتیک ها خصوصا پنی سیلین G در زمینه تجاری سازی و تکمیل زنجیره ارزش در این شرکت ها اقدام کند.

وی اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این آمادگی را دارد در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، از آن دسته از شرکت هایی که نسبت به تولید محصول اقدام کرده و تولیدات آن ها اینک به مرحله تجاری سازی رسیده است و مایل به سرمایه گذاری و استقرار در شهرک فناوری دارویی کشور هستند حمایت و از آنان پشتیبانی کند.

دکتر ستاری، با بیان اینکه هم اکنون شهرک دارویی فناوری کشور در استان البرز در حال احداث است، گفت: این شهرک در زمینی به وسعت 200 هکتار از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) در حال احداث است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از شرکت های دارویی که از فناوری های جدید در تولید محصول خود استفاده می کنند دعوت می کند که در این شهرک استقرار پیدا کنند.

طرح کلان ملی پنی سیلین G

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این بازدید که در راستای بررسی دوره ای فعالیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان به انجام رسید، از شرکت دانش بنیان شفا فارمد که از سال 1375 با هدف تولید انواع آنتی بیوتیک ها ایجاد و راه اندازی شده است، دیدن کرد.

در این شرکت که تولید ماده اولیه پنی سیلین G در آن رسما از آذرماه گذشته آغاز شده است، در مدت شش ماه بخش عمده ای از ظرفیت اسمی تولید این کارخانه به منظور تولید ماده اولیه مذکور به بهره برداری رسیده و خط تولید انواع آنتی بیوتیک ها و پنی سیلین G در آن فعال است.

تولید ماده اولیه پنی سیلین G از جمله طرح های کلان ملی کشور به شمار می رود که با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به ثمر رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha