• دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 93040905451
  • منبع : نمایندگی البرز

تامین اعتبار طرح‌های قطار شهری کرج از منابع داخلی

تامین اعتبار طرح‌های قطار شهری کرج از منابع داخلی

ایسنا/البرز شهردار کرج با اشاره به مشکلات دولت در بخش تامین بودجه برای طرح‌های بزرگ عمرانی گفت: طرح‌های قطار شهری از محل منابع داخلی و با عزم اراده مردم و مسئولان به سرانجام خواهد رسید.

شهردار کرج با اشاره به مشکلات دولت در بخش تامین بودجه برای طرح‌های بزرگ عمرانی گفت: طرح‌های قطار شهری از محل منابع داخلی و با عزم اراده مردم و مسئولان به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی ترکاشوند امروز(9 تیر)، در جمع خبرنگاران گفت: برای تحقق این هدف از تمام ظرفیت‌های شهرستان کرج استفاده می‌کنیم و دراین مسیر به حمایت و مشارکت مردم نیاز داریم.

وی افزود: برای کلانشهر کرج شش خط قطار شهری تعریف شده که خط یک آن به بهره‌برداری رسیده و خط دو قطار شهری به طول ۲۷ کیلومتر بین کمالشهر کرج تا شهرستان شهریار استان تهران در دست ساخت است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ کیلومتر از تونل خط دو قطار شهری کرج حفاری شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه اکنون با مشکل مالی مواجه است.

شهردار کرج در ادامه به چهار خط دیگر قطار شهری کرج که خط سوم آن به صورت منوریل یا هوایی تعریف شده اشاره کرد و گفت: این مهم هنوز در سطح مطالعه باقی مانده که قرار است با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی شوند.

ترکاشوند با بیان اینکه مسیر خط دو قطارشهری از کمال‌شهر در شمال‌غربی آغاز و پس از گذر از میدان دانشگاه، بلوار شهید بهشتی، چهار راه طالقانی، میدان هفت تیر، میدان امام حسین(ع)، میدان شهید سلطانی(ایستگاه متروی کرج واقع در خط یک) به ملارد ختم می‌شود مسیر خط چهار قطار شهری را از میدان باغستان تا فرودگاه پیام اعلام کرد.

شهردار کرج مسیر خط‌های پنج و شش قطار شهری کرج را به ترتیب از بلوار آزادی (رجایی شهر) تقاطع شهید موذن تا محمدشهر به‌طول حدود 12 کیلومتر به‌صورت زیرزمینی و بلوار تربیت مربی به سمت شهید سلطانی بطول حدود 9 کیلومتر به‌صورت زیرزمینی عنوان کرد.

وی در پایان در خصوص مسیر خط سه منوریل کرج، گفت: این خط به طول 14.3 کیلومتر و دارای 11 ایستگاه است که از ایستگاه متروی کرج(خط یک) واقع در میدان شهید سلطانی آغاز و پس از گذر از میدان امام حسین(ع)، میدان جانبازان، بلوار جانبازان(چالوس) به سمت شمال و به تقاطع بلوار شهید مؤذن و باغستان می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha