• دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93040905462
  • خبرنگار : 71457

90 درصد استان دیالی دارای ثبات امنیتی است/کنترل نیروهای عراقی بر ورودی جنوبی و غربی تکریت

90 درصد استان دیالی دارای ثبات امنیتی است/کنترل نیروهای عراقی بر ورودی جنوبی و غربی تکریت

یکی از نمایندگان در استان دیالی اعلام کرد که 90 درصد از مناطق این استان دارای ثبات امنیتی است و نیروهای امنیتی عراق سه تلاش برای برهم زدن ثبات در بعقوبه را ناکام گذاشتند.

یکی از نمایندگان در استان دیالی اعلام کرد که 90 درصد از مناطق این استان دارای ثبات امنیتی است و نیروهای امنیتی عراق سه تلاش برای برهم زدن ثبات در بعقوبه را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منی العمیری، از نمایندگان عراقی در استان دیالی در مصاحبه با سومریه نیوز عنوان داشت، 90 درصد از مناطق دیالی دارای ثبات امنیتی است و زندگی در این استان در حالت طبیعی است.

وی عنوان داشت: دستگاه امنیتی ظرف دو هفته گذشته سه تلاش برای برهم زدن ثبات بعقوبه را ناکام گذاشتند و عشایر و مردم این شهر نیز همکاری گسترده‌ای برای تحقق دستاوردهای امنیتی داشتند.

در همین حال، نیروهای عراقی که دست به عملیات نظامی گسترده‌ای در تکریت زده‌اند دو ورودی جنوبی و غربی این شهر را تحت کنترل خود درآوردند.

فرماندهی پلیس میسان نیز اعلام کرد که 920 داوطلب از این استان برای مبارزه با داعش اعزام شدند.

منابع عراقی همچنین خاطرنشان کردند که ارتش عراق پس از درگیری‌های شدید با داعش، چندین منطقه در شهر بیجی را تحت کنترل خود درآورده است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که نیروهای پیشمرگ کرد مواد انفجاری که داعش در غرب موصل کار گذاشته بودند خنثی کردند.

نیروهای پیشمرگ همچنین حمله داعش در طوزخرماتو را ناکام گذاشتند.

سایت دیلی بیست نیز گزارش داد با گسترش پدیده کودکانی که در موصل سلاح در دست می‌گیرند، رعب و وحشتی میان ساکنان این شهر عراقی ایجاد شده است.

یک منبع در پلیس استان الانبار نیز امروز (دوشنبه) اظهار کرد که پنج تن از اعضای داعش در درگیری‌های شدید در شرق فلوجه به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر عبدالسلام المالکی از اعضای ائتلاف دولت قانون، با بیان اینکه اسامه نجیفی، رئیس پارلمان عراق در بسیاری از بحران‌ها از جمله فروپاشی امنیتی که مردم نینوا قربانی آن شدند، دست داشته است، اظهار کرد که اسامه نجیفی شخص مورد قبولی به عنوان رئیس پارلمان آتی نخواهد بود.

وی عنوان داشت: اسامه نجیفی با رهبری غیر مسئولانه باعث شد که مردم عراق به دلیل تاخیر یا مانع تراشی در تصویب قوانین مهم رنج‌های بسیاری ببینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha