• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 93041006137
  • منبع : نمایندگی مازندران

اخاذی در فضای مجازی

اخاذی در فضای مجازی

ایسنا/مازندران رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: شخصی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از دختران جوان می‌کرد، توسط کارآگاهان جرائم رایانه‌ای پلیس فتا در استان شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: شخصی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از دختران جوان می‌کرد، توسط کارآگاهان جرائم رایانه‌ای پلیس فتا در استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه مازندران، سرهنگ احمدرضا رستمی افزود: فردی به هویت "ع- ا" با مراجعه به پلیس فتا استان مازندران اظهار کرد: در فضای مجازی با شخصی با نام مستعار ساشا آشنا شده و بعد از چندین بار ارتباط در فضای مجازی، مشارالیه با سوء استفاده از احساسات و اغفال وی مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد، یک عدد گوشی تلفن همراه مدل سامسونگ و یک عدد دوربین عکاسی دیجیتال را از وی اخاذی کرده و سپس متواری شده است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: پس ازکسب این خبر بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، متهم به نام "پ – ن" اهل و ساکن تهران و دانشجوی رشته رایانه در این استان را شناسایی و دراقدامی عملیاتی وی را دستگیر کردند.

رستمی در ادامه افزود: متهم که در تحقیقات اولیه به دلیل گمنامی در این فضا، تمامی ادعاهای شاکی را کذب می‌شمرد، با مشاهده دلائل متقن و کامل کارآگاهان پلیس فتا لب به سخن گشود.

رستمی خاطرنشان کرد: متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی گفت؛ با سوء استفاده از سادگی و کم سن و سال بودن شاکیه، از این موضوع سوءاستفاده کرده و با فریب و تهدید و ارعاب وی چندین بار از وی اخاذی کرده و سپس متواری شده است.

وی هم‌چنین اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران در خاتمه از کاربران فضای مجازی خواست، از طریق شبکه‌های اجتماعی با افراد غریبه ارتباط و تماس برقرار نکنند و تحت هیچ شرایطی عکس‌های خصوصی و شخصی خود را برای دیگران ارسال نکرده و به اشتراک نگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha