• شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93041407920
  • خبرنگار : 71464

مگر آنکه تهمت دزدی زده باشند!

مگر آنکه تهمت دزدی زده باشند!

مدیر موزه‌ی هنرهای دینی امام علی (ع)، درباره‌ی شایعه‌ی فروش آثار تناولی، توسط او، می‌گوید که امکان فروش آثار موزه را به هیچ عنوان ندارد و در برابر این شایعات فقط لبخند می زند.

مدیر موزه‌ی هنرهای دینی امام علی (ع)، درباره‌ی شایعه‌ی فروش آثار تناولی، توسط او، می‌گوید که امکان فروش آثار موزه را به هیچ عنوان ندارد و در برابر این شایعات فقط لبخند می زند.

صفا فاضلی - مدیر موزه‌ی هنرهای دینی امام علی (ع) - در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این موضوع که شایعه‌ی فروش یک اثر تناولی توسط او وجود دارد، گفت: هر کسی که با نحوه‌ی خرید و فروش آثار هنری اندک آشنایی داشته باشد، می‌داند که این خرید و فروش باید در چارچوب مشخصی انجام گیرد. بنابراین فروش مجسمه‌های تناولی توسط من غیر ممکن است.

او ادامه داد: مگر آنکه خدای ناکرده به من تهمت دزدی زده باشند که در آن صورت هم تکذیب من قابل اثبات است، چون همه‌ی مجسمه‌های تناولی در موزه موجود و قابل رویت است و از طرفی دیگر هم کارشناسان دادگستری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و پرویز تناولی آمار همه‌ی آن‌ها را دارند و می‌بینند که 100 درصد آن‌ها‌ در موزه موجود است.

مدیر تازه منصوب شده‌ی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، با بیان اینکه چند روز است که در سازمان نیز شایعه‌ی فروش آثار تناولی به‌دست من پیچیده است، اظهار کرد: بنا بر آنچه من گفتم، در شایعه بودن این ماجرا شکی نیست و من فقط در برابر این خبر می‌توانم یک لبخند ساده بزنم!

به گزارش ایسنا، مسئله‌ی فروش آثار تناولی توسط مسوولان موزه‌ی امام علی موضوعی بود که اولین بار پرویز تناولی مطرح کرد و گفت که به او خبر رسیده بعضی از آثارش فروخته شده و در محل نگه‌داریشان دیده شده اند.

او که چندی پیش از وصال مجسمه‌هایش به شکل قانونی ناامید شده است و همان یازده مجسمه از 57 قطعه اثرش هم که تا تعیین تکلیف ماجرا در دست شخص ثالث (موزه‌ی هنرهای معاصر) قرار داشت، به طرف دیگر دعوا سپرده شد. دست به دامن رییس جمهور شده و برای حسن روحانی نامه نوشت و از برای حل مشکلش در این منازعه درخواست کمک کرده‌است.

هفته‌ی پیش هم افراد ناشناسی با تلفن‌های اعتباری، با برخی خبرنگاران حوزه‌ی هنرهای تجسمی تماس گرفتند و مدعی شدند که مدیر تازه‌منصوب موزه‌ی امام علی (ع) قصد بر فروش این آثار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha