• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93041810387
  • خبرنگار : 71464

ترکش‌های وندالیسم روی مجسمه‌های شهر

ترکش‌های وندالیسم روی مجسمه‌های شهر

رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران می‌گوید ما در شهر تهران با موضوعی به نام وندالیسم روبرو هستیم و عده‌ای به اموال شهری که سرمایه‌های خودشان هستند، آسیب می‌رسانند.

رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران می‌گوید ما در شهر تهران با موضوعی به نام وندالیسم روبرو هستیم و عده‌ای به اموال شهری که سرمایه‌های خودشان هستند، آسیب می‌رسانند.

جمال کامیاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی تخریب مجسمه‌های شهری اظهار کرد: متأسفانه موضوع تخریب و آسیب‌رساندن فقط به مجسمه‌های شهری اختصاص ندارد. ما با پدیده‌ای به نام وندالیسم مواجه هستیم. اکنون می‌بینیم که برخی اقدام به تخریب مبلمان‌های شهری می‌کنند و به نیمکت‌ها، کیوسک‌ها، مجسمه‌ها، تابلوها و... که در سطح شهر قرار دارند آسیب می‌رسانند.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: عده‌ای هستند که به خاطر مشکلات و ناهنجاری‌های شخصیشان به اموال شهر خودشان که در واقع سرمایه‌های خودشان هستند آسیب می‌رسانند.

کامیاب در پاسخ به این سوال که چقدر آسیب‌رساندن اشیاء و مجسمه‌های شهری به منظور فروش و برطرف کردن مشکلات مالی افراد انجام می‌گیرد، گفت: در این رابطه قضاوتی ندارم چون باید مواردی که ذکرمی‌شود مستند باشد. چون مواردی در این زمینه گزارش نشده‌ است، نمی‌توانم در این باره نظری بدهم. لازم به ذکر است که در مقایسه با سایر اموال شهری آسیب‌ رساندن به مجسمه‌ها آمار کمتری دارد و موارد تخریب آن‌ها زیاد نیست. البته بلافاصله بعد از اینکه تخریب اثری گزارش می‌شود همکاران مجموعه، مراجعه کرده و نواقص آن را برطرف می‌کنند.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان زیباسازی هر چند وقت یک بار اقدام به ترمیم آثار تخریب شده می‌کند، گفت: در ایام عید سال جاری سازمان زیباسازی شهرداری اقدام به ترمیم 30 اثر کرد که به خاطر آفتاب،‌ باران و... آسیب دیده بودند. در مواردی مجسمه‌هایی که رنگشان تغییر کرده بود شستشو شدند و در مواردی که دچار آسیب شده بودند بازسازی شدند.

او ادامه داد: ترمیم جزو برنامه‌ها‌ی مستمر سازمان زیباسازی شهرداری تهران است و تا مجسمه‌ها در فضای باز وجود دارند احتمال دارد هر آسیبی بر آن‌ها پیش بیاید. در بسیاری از موارد وقتی اثر فاخری از هنرمندان مطرح قرار است در مکان عمومی نصب شود پیشنهاد ما این است که نسخه‌های اصلی را در فضای امن و کپی‌های آن را نصب کنیم و به صورت مستمر بازدید، نظارت و مرمت شود.

کامیاب در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای جلوگیری از تخریب اموال سطح شهر دارند، اظهار کرد: از نظر من آموزش و فرهنگ‌سازی می‌تواند تأثیرگذار باشد. فرهنگ‌سازی باید در قالب نشریات، نشست‌ها و... برگزار شوند. استفاده از تبلیغات در سطح شهر نیز می‌تواند در راستای اصلاح این ماجرا به ما کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha