• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۳ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93041810393
  • خبرنگار : 71214

معاونت "تجارت" در وزارت کشاورزی تشکیل می‌شود

بخش كشاورزي

وزارت جهاد کشاورزی که از ابتدای امسال براساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی مسئولیت بازار محصولات کشاورزی را بر عهده گرفته است،‌ در حال تشکیل معاونتی به نام "تجارت" است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی که آیین نامه اجرایی آن از سال گذشته توسط دولت تصویب و ابلاغ شد وزارت جهاد کشاورزی مسئول تنظیم بازار و ساماندهی به واردات و صادرات محصولات کشاورزی شده است اما در این قانون که از ابتدای امسال توسط وزارت جهاد کشاورزی به اجرا در آمده تاکید شده وزارت جهاد کشاورزی معاونتی به نام "تجارت" یا "بازرگانی" را برای ساماندهی بازار محصولات کشاورزی تشکیل دهد.

گرچه اداره کل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی پیش از این نیز بخشی از وظایف مربوط به بازار محصولات کشاورزی را در قالب دیگر قوانین از جمله قانون افزایش بهره وری بر عهده داشت اما قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی مسئولیت محصولات کشاورزی را از مبدأ تولید تا بازار مصرف و بازارهای صادراتی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده تا به گفته نمایندگان مجلس، یک نهاد و دستگاه اجرایی متولی پاسخگوی مشکلات و شرایط بخش کشاورزی باشد.

پس از ابلاغ و اجرای این قانون به نظر می‌رسد تشکیل معاونتی به نام "تجارت" یا "بازرگانی" در این وزارتخانه ضروری به نظر می‌رسد چرا که در حال حاضر اداره کل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی یکی از اداره کل‌های معاونت برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی است اما براساس حکم وزیر جهاد کشاورزی، سینکی - قائم مقام امور بازرگانی این وزارتخانه - شده تا امور مربوط به تنظیم بازار و قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی را اجرایی کند.

براساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای امسال جلسات متعددی برای تشکیل معاونت تجارت در این وزارتخانه برگزار کرده است و به نظر می‌رسد پس از تفکیک معاونت تولیدات گیاهی و تشکیل دو معاونت جدید زراعی و باغبانی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل معاونت تجارت در مرحله بعدی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.