• دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93042313666
  • منبع : نمایندگی سمنان

قرص سیر"جایگزین مناسبی برای "قرص برنج"

قرص سیر"جایگزین مناسبی برای "قرص برنج"

ایسنا/سمنان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از قرص سیر ضد آفت برنج به عنوان جایگزین مناسبی برای قرص برنج که سالانه باعث مرگ بسیاری در کشور می‌شود یاد کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از قرص سیر ضد آفت برنج به عنوان جایگزین مناسبی برای قرص برنج که سالانه باعث مرگ بسیاری در کشور می‌شود یاد کرد.

به گزارش خبرنگار دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، دکتر علیقلیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: قرص سیر کاملاً بی خطر و قابل تهیه از داروخانه‌ها است.

وی با اشاره به مسمومیت زا و کشنده بودن قرص برنج در مورد ماهیت قرص برنج، گفت: قرص برنج یک ترکیب شیمیایی برای جلوگیری از آفت زدگی برنج در انبارها بوده که مسمومیت با این قرص از راه خوراکی، تماس پوستی و حتی استنشاقی اتفاق می‌افتد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهارکرد: این قرص در بدن با تولید گاز فسفین سبب نارسایی و مسمومیت کبد، نارسایی کلیه، تخریب سلول‌های ریه، سکته قلبی و در نهایت منجر به مرگ می‌شود.

استنشاق قرص برنج برای کودکان مرگ آور است

دکتر علیقلیان تصریح کرد: خوردن حتی نصف این قرص می‌تواند کشنده باشد و برای کودکان حتی استنشاق آن مرگ آور است.

دکتر علیقلیان با توصیه به استفاده از قرص سیر به جای قرص برنج اظهارکرد: شهروندان می‌توانند به جای استفاده از قرص‌های برنج که بسیار سمی و کشنده است از قرص سیر ضد آفت برنج که کاملاً بی خطر و قابل تهیه از داروخانه‌ها است استفاده کنند.

این پزشک متخصص ادامه داد: در صورت مسمومیت با قرص برنج فرد مسموم باید بدون اتلاف وقت به بیمارستان منتقل شود.

وی با بیان از این‌که قرص برنج یک کالای قاچاق است، افزود: خرید و عرضه این قرص پرخطر توسط فروشندگان سموم و عطاری‌ها ممنوع و عاملین این امر مشمول مجازات خواهند شد.

گفتنی است: متاسفانه سالانه شمار زیادی در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha