• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 93042414046
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک روانشناس کودک: تهدید کودکان شب ادراری آنها را تشدید می‌کند

یک روانشناس کودک: تهدید کودکان شب ادراری آنها را تشدید می‌کند

ایسنا/کرمانشاه ‌یک روانشناس کودک اظهارکرد: والدین نباید در مواقع شب ادراری کودکان آنها را تهدید و یا دعوا کنند، زیرا این مسئله شب ادراری کودکان را تشدید خواهد کرد.

‌یک روانشناس کودک اظهارکرد: والدین نباید در مواقع شب ادراری کودکان آنها را تهدید و یا دعوا کنند، زیرا این مسئله شب ادراری کودکان را تشدید خواهد کرد.

عظیم عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، عوامل ارگانیکی، عادتی و یادگیری، روانی و عصب شناختی را از جمله عوامل موثر در بروز شب ادراری کودکان عنوان کرد.

وی عوامل اضطرابی و روان شناختی را بیشترین عامل موثر در بروز شب ادراری کودکان دانست و اظهارکرد: برخی مشکلات شب ادراری کودکان نیز به مشکلات دستگاه ادراری آنها بر می گردد.

عظیمی با بیان اینکه هر نوع اختلال در کنترل ادرار شب ادراری محسوب نمی‌شود، اظهارکرد: شب ادراری تا سن سه سالگی طبیعی بوده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهارکرد: والدین باید شب ادراری کودکان چهار سال به بالای خود را مورد توجه قرار دهند و در جهت شناخت عوامل آن و نیز درمان آن اقدام کنند.

این روانشناس کودک خاطرنشان کرد: علت شب ادراری در کودکان باید با مراجعه به روانپزشک و روانشناس تشخیص داده شده و برای درمان آن اقدام شود.

عظیمی تهدید کودک و عصبانی شدن از او به هنگام شب ادراری را عامل تشدید شب ادراری کودکان دانست و اظهار کرد: شب ادراری کودکان علت دارد و باید آن را درمان کرد و دعوا کردن و تهدید کردن کودک نه تنها کمکی به رفع این مشکل نمی‌کند، بلکه زمینه تشدید این مشکل را نیز فراهم می کند.

وی محیط خواب کودک را در کاهش شب ادراری کودکان موثر دانست و اظهارکرد: ایجاد یک محیط امن و آرام و نیز فراهم کردن یک بستر مناسب قطعاً در کاهش شب ادراری کودکان موثر خواهد بود.

این روانشناس کودک دعواهای خانوادگی، مشاجره والدین، دیدن کارتون‌ها و فلیم‌های ترسناک و خشن و اضطراب ناشی از ورود فرزند جدید به خانواده را نیز از جمله دیگر عوامل ایجاد شب ادراری در کودکان دانست و عنوان کرد: در صورت عدم درمان شب ادراری این مسئله می‌تواند در کودکان به شکل مزمن درآید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha