• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 93042816093
  • خبرنگار : 71368

مسئول خانه درمانی کودکان کار:

کودکان کار به شدت با کمبود فقر آهن و مکمل‌های غذایی مواجهند

کودکان کار به شدت با کمبود فقر آهن و مکمل‌های غذایی مواجهند

مسئول خانه درمانی کودکان کار، کمبود فقر آهن و مکمل‌های غذایی را از مشکلات اساسی در کودکان کار عنوان کرد.

مسئول خانه درمانی کودکان کار، کمبود فقر آهن و مکمل‌های غذایی را از مشکلات اساسی در کودکان کار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایسنا، مسئول خانه درمانی کودکان کار که نخواست نامش ذکر شود در حاشیه‌ بازدید وزیر بهداشت از این مرکز، با ارائه گزارشی از وضعیت کودکان کار عنوان کرد: 10 خانه درمان در مناطق حاشیه‌ای و محروم تهران، متعلق به جمعیت امام علی وجود دارد که در مناطقی همچون شوش، خاک سفید، قزوین، مولوی و ... فعال هستند.

وی با بیان اینکه مشکل فقر آهن و مکمل‌های غذایی در این کودکان به‌ شدت وجود دارد، گفت: 10 هزار عضو داوطلب با جمعیت امام علی فعالیت می‌کنند و این در حالی است که 2000 کودک تحت پوشش این خیریه قرار دارند که 40 درصد این افراد تبعه‌ کشورهای افغانستان و ... و 60 درصد ایرانی هستند که اکثر این کودکان ایرانی فاقد شناسنامه هستند.

مسئول خانه درمان کودکان کار جمعیت امام علی با بیان اینکه اعتیاد در این کودکان یک معضل بزرگ است، گفت: به نظر می‌رسد معتادان در حال سرمایه‌گذاری بر روی اعتیاد کودکان هستند و به صورت زیادی کودکان کار به سمت اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند و این در حالی‌ است که روزانه یک الی دو مورد کودک معتاد مشاهده می‌شود و متأسفانه بیمارستان مورد همکاری با جمعیت تنها نسبت به پذیرش کودکان معتاد اقدام می‌کند که مشکل حاد داشته باشند و این در حالی‌ است که تجربه نشان داده است که اقدامات درمانی در محیط بیمارستان برای کودکان کار معتاد بسیار مناسب‌تر از کمپ‌های ترک اعتیاد است.

وی همچنین از اجرای طرح غربالگری در تهران برای کودکان کار خبر داد و گفت: متأسفانه ما در بخش‌ آزمایشگاهی دارای مشکل هستیم چرا که آزمایشگاه مربوطه تنها پذیرفته است که به صورت هفتگی 10 کودک را مورد آزمایش قرار دهد و با این روند قطعاً طرح غربالگری سال‌ها طول خواهد کشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha