• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93043117935

چند روز پس از تخریب بخشی از خانه اتحادیه صورت گرفت؛

اولین جلسه شورا برای تملک "خانه اتحادیه"

اولین جلسه شورا برای تملک "خانه اتحادیه"

در پی تخریب بخشی از "خانه اتحادیه" که روز جمعه صورت گرفته است، امروز جلسه‌ای غیرعلنی در شورای شهر تهران برگزار شد.

در پی تخریب بخشی از "خانه اتحادیه" که روز جمعه صورت گرفته است، امروز جلسه‌ای غیرعلنی در شورای شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس«شهری» ایسنا، در این جلسه غیرعلنی که در دفتر احمد حکیمی‌پور به عنوان رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران به همراه خانواده مرحوم اتحادیه برگزار شده است مقرر شد خانواده اتحادیه نماینده قانونی و حقوقی به شورای شهر تهران معرفی کرده و شورای شهر نیز اقدامات مقتضی را برای حفظ و نگهداری این بنای تاریخی انجام داده و در این راستا تلاش کند.

پس از تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری به تملک و بازسازی خانه اتحادیه در شورای شهر تهران امروز اولین جلسه کمیته میراث فرهنگی شورا با حضور احمد حکیمی‌پور - رئیس این کمیته و خانواده مرحوم اتحادیه - مالک این بنای تاریخی تشکیل شد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه تخریب خانه اتحادیه ضربه جبران‌ناپذیری به میراث فرهنگی وارد می‌کند، گفت: تعداد آثار تاریخی که در آن حمام و کالسکه‌رو به صورت کامل وجود داشته باشد، اندک است، بنابراین چنین آثاری بسیار ارزشمند است.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه هیچ تخریبی از سوی شهرداری منطقه در خانه اتحادیه صورت نگرفته است، گفت: مالک ساختمان کنار این خانه در زمان خاکبرداری این بخش از خانه را تخریب کرده است و شهرداری منطقه 12 ناحیه یک در پاسخ به این اقدام هر دو ساختمان را پلمپ کرده است.

به گفته وی، مالک ساختمان تخریب شده بدون مجوز و هماهنگی دست به این اقدام زده است و از سوی شهرداری این حق به او داده نشده بود، چراکه در محدوده خانه اتحادیه قرار داشته و باید از میراث فرهنگی و شورای شهر تهران مجوز لازم گرفته می‌شد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه تخریب بخشی از خانه اتحادیه تصادفی نبوده است، گفت: مالک ساختمان تخریب شده ادعا کرده که بخشی از ملک خانه اتحادیه را خریداری کرده است، براین اساس می‌توانیم بگوییم که تخریب با نقشه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، بخشی از دیواری که بین ساختمان قدیم و جدید خانه‌ی اتحادیه بود، هنگام انجام عملیات نخاله‌برداری از محوطه، فرو ریخته است. پس از اطلاع شهرداری ناحیه‌ی 1 منطقه‌ 12 از این حادثه، آن‌ها بلافاصله در منطقه حضور یافتند و با متوقف کردن ادامه‌ی کار درِ ورودی خانه را جوش دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha