• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 93050502651
  • منبع : نمایندگی ایلام

مسافران از کرونا غافل نباشند

مسافران از کرونا غافل نباشند

ایسنا/ایلام ‌کرونا یکی از بیماری‌های مرسوم حوزه خلیج فارس است که در صورت عدم رعایت نکات پیشگیرانه از سوی ترددکنندگان جامعه با آمار مبتلایان کرونای منجر به فوت روبرو خواهد شد.

‌کرونا یکی از بیماری‌های مرسوم حوزه خلیج فارس است که در صورت عدم رعایت نکات پیشگیرانه از سوی ترددکنندگان جامعه با آمار مبتلایان کرونای منجر به فوت روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه ایلام، دکتر «راضی ناصری‌فر» در نشست‌ با حضور کارگزاران حج و زیارت استان ایلام در مورد راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا اظهار کرد:کرونا جزو دسته‌ای از ویروس آنفولانزا است که به شیوه‌ی تنفسی انتقال پیدا می‌کند و در واقع مرگ و میر بیماری در کشورهای شرقی جهان بخصوص کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همچون عربستان، امارات، سوریه و حتی ایران گزارش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه حدود 30 درصد مبتلایان ویروس کرونا فوت می‌شوند، تصریح کرد: کرونا جزو خطرناک‌ترین بیماری‌ها طبقه‌بندی کرده‌اند.

وی گفت: بین 2 تا 7 روز مراحل بروز بیماری در بدن به طول می‌انجامد از طرفی 2 هفته بعد از بروز علائم باید از ارتباطات افسار گسیخته توسط شخص بیمار پرهیز شود.

ناصری‌فر ادامه داد: این بیماری در افراد مسن به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بدن بیشتر شایع می‌شود علاوه بر این افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل قلب و عروق، سیستم ایمنی ضعیف، بیماری‌های خاصی همچون نارسایی کلیه، دیابت کنترل‌نشده، فشارخون، ایدز، سرطان‌ها و بیمارانی که داروهای تضعیف کننده‌ی بدن مثل شیمی‌درمانی‌ها مصرف می‌کنند، در معرض ابتلا به ویروس هستند.

وی با بیان اینکه افراد شاغل در سیستم‌های بهداشتی، حاضران در اجتماعات، حجاج و زوار عتبات عالیات در معرض خطر بیماری قرار دارند، افزود: این بیماری هیچ‌گونه واکسن یا درمان مشخصی ندارد و فرد مبتلا باید در کمترین زمان در بخش تنفسی بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرد و افرادی که از زیارت برمی‌گردند اگر دارنده‌ی علائم شدید سرماخوردگی باشند، باید در منزل در یک اتاق مجزا تحت مراقبت قرار گرفته و تنها یک فرد جهت مواظبت و کارهای درمانی با او در ارتباط باشد و در صورت تشدید بیماری و احساس تنگی نفس به بیمارستان ارجاع داده شود.

ناصری‌فر در مورد راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده از ماسک و لباس‌های مخصوص در بخش تنفس را به پرسنل بیمارستان توصیه کرد و گفت: از راه‌های پیشگیری رعایت فاصله یک متری از شخص بیمار دارنده‌ی علائم است که در کنار آن باید دست با صابون و مایع‌دستشویی مرتب شستشو شود و استفاده از پوشش‌های مناسب هنگام عدسه کردن و دفع آن در سطل‌های زباله‌ی در بسته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در جمع کارگزاران حج توصیه کرد که زواری که بیماری‌های زمینه‌ای دارند انجام مناسک حج به موقع دیگر موکول شود و حتی المقدور از مسافرت به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس، زیارت مناطق مذهبی و حج خودداری شود.

وی افزود: افرادی که به دیدار زوار می‌روند اقدامات پیشگیرانه را جهت پرهیز از انتشار بیماری در جامعه انجام دهند و از آنجا که دو گروه دیابتی‌ و فشارخونی‌ها بیشتر در معرض خطر هستند، باید نکات مذکور را بیشتر رعایت کنند.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha