• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93050502748
  • منبع : نمایندگی سمنان

بررسی بقایای شهر تاریخی قومس با حضور پرفسور "اولبریخت"

ایسنا/سمنان مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از حضور استاد برجسته و رئیس بخش تاریخ شرق و تمدن‌های شرقی دانشگاه کراکف لهستان و متخصص دوره پارت و هلنیسم در استان سمنان برای بررسی شهر تاریخی قومس و سایت اشکانی این استان خبر داد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از حضور استاد برجسته و رئیس بخش تاریخ شرق و تمدن‌های شرقی دانشگاه کراکف لهستان و متخصص دوره پارت و هلنیسم در استان سمنان برای بررسی شهر تاریخی قومس و سایت اشکانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، «محمدحسین بحرالعلومی» اظهار کرد: پرفسور "مارک یان اولبریخت" برای جمع‌آوری اطلاعات در خصوص زندگی اشکانیان به ایران و استان سمنان سفر کرده است.

وی افزود: این متخصص دوره پارت و هلنیسم، برای بررسی بقایای شهر تاریخی قومس به استان سمنان سفر کرده است.

وی با اشاره به اینکه این استاد شرق‌شناسی، در حال تالیف کتاب" رزم افزارهای اشکانی" است، گفت: وی متخصص دوره یونانی – اشکانی است و بیشترین تخصص را در زمینه شناخت اشکانیان دارد.

پرفسور مارک یان اولبریخت مدیر بخش تاریخ باستان و تمدن‌های شرقی دانشگاه رژشوف لهستان، مؤلف چندین جلد کتاب از جمله سواره‌نظام سنگین اسلحه در دنیای باستان و ایران باستان و همچنین نویسنده بیش از 20 مقاله و 30 نقد در حوزه مرتبط با ایران و تاثیرات متقابل ایران بر غرب و غرب بر ایرانیان در دنیای باستان است.

وی با بیان اینکه ویرانه‌های شهر تاریخی قومس در پنج کیلومتری شرق قوشه واقع شده است، افزود: قوشه روستایی از دهستان مهتاب صرصر در بخش صیدآباد شهرستان دامغان است که در 15 کیلومتری جنوب‌غربی صید‌آباد و حدود 34 کیلومتری جنوب‌غربی شهرستان دامغان واقع شده است.

وی با بیان اینکه تاریخچه مطالعات باستان‌شناسی در شهر قومس در منطقه قوشه به مطالعات اریک اشمیت در سال 1931 میلادی باز می‌گردد، اظهار کرد: در کاوش‌های "استروناخ" در این منطقه، آثاری از دورهای ماد، آهن میانی و نو، هخامنشی، سلوکی، اشکانی، ساسانی و سده‌های میانی دوره‌های اسلامی مشاهده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha