• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 93051204757
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

ازدواج‌های اشتباه علت افزایش بالای آمار طلاق

ازدواج‌های اشتباه علت افزایش بالای آمار طلاق

ایسنا/کرمانشاه ‌یک روانشناس معتقد است: ازدواج‌هایی که از ابتدا پایه درستی نداشته و با معیارهای افراد همخوانی ندارد، آمار بالای طلاق را رقم زده است.

‌یک روانشناس معتقد است: ازدواج‌هایی که از ابتدا پایه درستی نداشته و با معیارهای افراد همخوانی ندارد، آمار بالای طلاق را رقم زده است.

دکتر جهانگیر کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، آمار بالای طلاق را نشان از افزایش ناسازگاری در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: به هر میزان که طلاق در جامعه وجود داشته باشد، به همان میزان مشکلات حل نشده در خانواده ها و در رابطه زوجین وجود دارد.

کرمی تصریح کرد: بخشی از علل افزایش آمار طلاق به ازدواج‌های اشتباه بر می‌گردد، به نحوی‌که زوجین بدون اینکه شناخت درستی از طرف مقابل داشته و یا آموزش‌های لازم برای کنار آمدن با مشکلات و حل آنها از طریق گفت و گو و مذاکره را دیده باشند، اقدام به ازدواج می‌کنند.

این روانشناس تصیرح کرد: این عامل علاوه بر افزایش طلاق‌های رسمی افزایش طلاق‌های عاطفی را نیز در پی دارد.

وی در خصوص علل افزایش آمار طلاق نسبت به سالیان گذشته اظهار کرد: در گذشته طلاق از نظر اجتماعی قبح بیشتری داشت و همین امر موجب می‌شد، بسیاری افراد از طلاق خودداری کنند.

کرمی افزود: متاسفانه در جامعه امروز طلاق از نظر اجتماعی به شدت گذشته ناپسند نیست و این امر موجب شده تا بسیاری زوج‌ها با بروز مشکل در زندگی مشترک جرات اقدام به طلاق را داشته باشند.

این روانشناس بر لزوم یادگیری آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج تاکید کرد و افزود: زوجین باید به منظور اداره کردن یک زندگی مشترک بصورت جدی آموزش داده شوند.

کرمی خانواده را کانون اصلی آموزش‌ها عنوان کرد و افزود: قطعا آموزش مهارت‌های زندگی از خانواده و از دوران کودکی شروع می‌شود و مدارس در مراحل بعدی آموزش قرار دارند که نقش تکمیلی در آموزش افراد را ایفا می‌کنند.

وی رسانه‌ها و محیط‌های اجتماعی را از جمله دیگر نهادهای متولی در امر آموزش مهارت‌های زندگی عنوان کرد و افزود: تمامی نهادها و دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید به سمتی جهت گیری داشته باشند که افراد را به سمت انتخاب درست همسر هدایت کرده و شیوه حل مشکلات و کنار آمدن با تعارضات را به آنها آموزش دهند.

این روانشناس انتخاب درست همسر را از جمله راهکارهای اساسی در کاهش آمار طلاق دانست و افزود: در این زمینه افراد باید معیارهای انتخاب را بشناسند و فردی را انتخاب کنند که تا حدودی با افکار و سلایق آنها همخوانی داشته باشد و خانواده‌ها نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha