• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93051205115

مردم در سرشماری کشاورزی نگران حذف یارانه نباشند

مردم در سرشماری کشاورزی نگران حذف یارانه نباشند

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه اطلاعات حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی به صورت جزء محرمانه است، گفت: مردم مطمئن باشند که اطلاعات آنها ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها نخواهد داشت.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه اطلاعات حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی به صورت جزء محرمانه است، گفت: مردم مطمئن باشند که اطلاعات آنها ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عادل آذر در حاشیه دومین گردهمایی معاونین برنامه‌ریزی استانداری‌ها در رابطه با سرشماری عمومی کشاورزی در سال 93، گفت: آخرین سرشماری انجام شده برای کشاورزی در سال 82 بوده و در این دوره نیز باید سال گذشته انجام می‌شده است ولی به دلیل تغییر دولت و موضوعات مدیریتی با یک سال تاخیر این طرح اجرا خواهد شد.

وی از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در نظام الکترونیک خبر داد و گفت: برای اولین بار است که در ایران یک سرشماری عمومی با وسعت 30 هزار نفری در کل شبکه کشور به صورت الکترونیک انجام می‌شود. 7000 مامور و کارشناس به صورت کاملا آنلاین اطلاعات مربوط به بهره وری و کشاورزی را وارد شبکه اطلاعاتی می‌کنند.

رئیس مرکز آمار در ادامه گفت: معمولا نتایج سرشماری کشاورزی یک تا دو سال بعد از اتمام اجرای طرح اعلام می‌شد و می‌توان گفت زمان اعلام آن اطلاعات غیر استفاده بود اما در این دوره تا نهایتا شش ماه بعد اعلام می‌شود.

رئیس مرکز آمار با بیان اینکه هرچه در حوزه شمول کشاورزی قرار بگیرد مورد سوال قرار می‌گیرد افزود: اطلاعات باغ، زمین کشاورزی، گاومیش و سایر حیوانات طی 70 مورد سوال و جواب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با اهمیت اجرای سرشماری عمومی کشاورزی گفت: 12 درصد از تولید ناخالص ملی از بخش کشاورزی تامین می‌شود همچنین 20 درصد اشتغال افراد ایرانی را به خود اختصاص داده است. ما بر اساس این اطلاعات می‌توانیم به این جمع بندی برسیم که نقاط ضعف در حوزه کشاورزی چیست و برنامه ریزی منطقه‌ای چگونه باید باشد.

آذر در رابطه با اینکه اطلاعات این سرشماری در جریان هدفمندی یارانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر؟ گفت: این اطلاعات در سطح جزء و هر واحد بهره برداری کاملا محرمانه است و تنها به صورت کلان بررسی می‌شود. در رابطه با سرشماری نفوس و مسکن نیز بسیاری از افراد نگران حذف یارانه‌شان بودند اما به آنان اثبات شد که ارتباطی میان سرشماری و یارانه نبود.

وی تاکید کرد: تنها ممکن است از بابت خدمات رسانی و یارانه‌های کشاورزی، یارانه‌های نهاده‌ها یا تسهیلات معیشتی به صورت کلان بررسی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha