• جمعه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 93051708021
  • خبرنگار : 71431

آسیب دیدگی سه آتش‌نشان در حریق امروز بازار

آسیب دیدگی سه آتش‌نشان در حریق امروز بازار

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یکی از منازل مسکونی بازار تهران که به انبار تبدیل شده بود خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یکی از منازل مسکونی بازار تهران که به انبار تبدیل شده بود خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: در ساعت 2:28 بامداد امروز جمعه 17 مرداد حادثه حریق در بازار تهران به مرکز فوریت‌های 125 اطلاع داده شد و پس از آن آتش‌نشانان دو ایستگاه یک و چهار به همراه گروه نجات یک و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی با بیان اینکه محل حادثه خانه‌ای قدیمی در بازار پامنار سه راه دانگی‌ها بود، اظهارکرد: این خانه قدیمی که حدود 200 متر مربع مساحت داشت تبدیل به انبار شده و با توجه به اینکه کسی در آن ساکن نبود حریق هنگام پیشروی و گسترش به آتش‌نشانان اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه زیرزمین این ساختمان قدیمی کاملا شعله ور شده و آتش در حال سرایت به دیگر اماکن بود، اظهار کرد: تعدادی از آتشنشانان برای اطفای حریق وارد زیرزمین که کانون آتش سوزی بود شدند که ناگهان در این حین سقف تیرچوبی زیرزمین تخریب شده و بر روی تعدادی از آتشنشانان ریخت.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هنگام تخریب سقف لوازمی که در طبقه همکف نیز قرار داد بر سر آتش‌نشانان ریخت که می‌توان به یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه تزریق پلاستیک و یک گاوصندوق اشاره کرد.

ملکی با بیان اینکه این حادثه منجر به مصدومیت دو آتشنشان شد، گفت: علی رقم اینکه آتش‌نشانان با تجهیزات کامل و البته ایمنی وارد زیرزمین شده بودند شدت حادثه به حدی بود که دو نفر از آنان به دلیل سوختی دست و صورت و یک نفرشان نیز به دلیل برخورد جسم سنگین دچار آسیب دیدگی شدند که عوامل اورژانس آنان را به بیمارستان انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق گفت: آتش‌نشانان پس از مدتی شعله‌های آتش را تحت کنترل درآورده و پس از آن حریق را به طور کامل اطفا کردند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است، گفت: عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن سازی محل در ساعت 3:50 به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

ملکی با اشاره به وقوع این حادثه اظهار کرد: متاسفانه این ساختمان فاقد ایمنی و تجهیزات ایمنی بود و به همین دلیل اطفای حریق در آن با مشکلاتی رو به رو شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha