• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93060402453

گزارش رئیس کمیته ایمنی شورای شهر از حادثه فوت مرحوم چراغی

گزارش رئیس کمیته ایمنی شورای شهر از حادثه فوت مرحوم چراغی

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی درباره حادثه فوت مرحوم چراغی تاکید کرد: باید در گزینش افراد ملاحظات اجتماعی و اخلاقی صورت بگیرد تا حقوق مردم رعایت شود و کمتر شاهد نزاع باشیم.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی درباره حادثه فوت مرحوم چراغی تاکید کرد: باید در گزینش افراد ملاحظات اجتماعی و اخلاقی صورت بگیرد تا حقوق مردم رعایت شود و کمتر شاهد نزاع باشیم.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، معصومه آباد در گزارشی درباره حادثه فوت مرحوم علی چراغی که در درگیری با مأموران پیمانکاری شهرداری مجروح شده و سپس فوت کرده است، گفت: با طرح موضوع این حادثه در شورا پیامدهای زیادی را دریافت کردم که حاکی از این بود که افراد زیادی در حادثه‌های این چنینی خسارت دیده و مال باخته‌اند و این موضوع نه‌تنها شهروندان بلکه مأموران سد معبر و خدمات شهری را نیز در بر می‌گیرد. برای ما فرق نمی‌کند که شهروند آسیب می‌بیند یا شهروند در کسوت مأمور.

وی با بیان اینکه ما در یک فضای قانونی نباید نزاع منجر به فوت داشته باشیم تاکید کرد: باید افرادی را انتخاب کنیم که ویژگی‌هایی برای گزینش اخلاق و انتظامی داشته باشند.

آباد با اشاره به اینکه در حادثه رخداده در منطقه چهار مرحوم چراغی، طبق اظهارات خانواده‌اش چند روزی بوده است که مشغول جمع‌آوری اشیاء بازیافتی منطقه بوده است، گفت: در مسیر حرکت او تعدادی از کسانی که مشغول کار در شرکت وابسته به پیمانکار شهرداری هستند جلوی وی را می‌گیرند و خودرو را متوقف می‌کنند.

آباد ادامه داد: مرحوم چراغی تقاضای اجرای قانون و حضور پلیس 110 را دارد؛ اما با این پاسخ مواجه می‌شود که شما افراد محلی این منطقه در جمع‌آوری بازیافتی هستید و منطقه مربوط به ما و تقسیم‌شده است.

وی با اشاره به اینکه درگیری در حضور فرزند خردسال مرحوم صورت می‌گیرد، افزود: پس از مدتی در بیمارستان طی دو عمل جراحی که موفقیت‌آمیز نبود مرحوم فوت می‌کند.

رئیس کمیته ایمنی با اشاره به دیدار معاون خدمات شهری شهردار تهران با خانواده مرحوم، گفت: آقای عبداللهی حدود پنج بار برای دلجویی از خانواده به آن‌ها سر زدند و من و رئیس شورای شهر تهران نیز به دیدار آن‌ها رفتیم.

وی با بیان اینکه دختر مرحوم از من خواسته جلوی این آسیب گرفته شود تا هیچ دختر دیگری مانند او بی‌پدر نشود، ادامه داد: در شهری که ما مسئولیت و وظایف شهروندان را در حد اخلاقی توضیح می‌دهیم، نباید دو شهروند با هم گلاویز شوند.

هزینه‌های درمان مرحوم چراغی توسط شهرداری تقبل شده است

آباد با بیان اینکه فضای هم‌دلی صورت گرفته با خانواده مرحوم، فضایی بود که خانواده از آن راضی بودند، گفت: شهرداری هزینه‌های وارد شده و کفن و دفن و هزینه‌های درمانی را متقبل شده است.

طرح تفکیک از مبدا به طرح تفکیک از منبع تبدیل شده است

آباد همچنین با تاکید بر اینکه شیوه اجرایی در مدیریت پسماند باید تغییر کند، گفت: طرح تفکیک مبدا به طرح تفکیک از منبع تبدیل شده و مردم را می‌بینیم که در سطل‌های زباله در مخازن زباله مشغول به جمع‌آوری زباله‌ها هستند.

وی با بیان اینکه شیوه‌های مدیریت پسماند قدیمی است تاکید کرد: برای مدیریت پسماند باید فکر و برنامه نو داشته باشیم.

ماشین افراد متخلف در مرگ مرحوم چراغی آرم سازمان بازیافت داشته است

رئیس کمیته ایمنی در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اینکه گفته می‌شود ماشین افراد متخلف آرم شهرداری داشته، گفت: ماشین هم‌اکنون تحت توقیف است و طبق اطلاع ما آرم شهرداری ندارد، بلکه آرم سازمان بازیافت روی آن است، اما سازمان بازیافت هم زیرمجموعه شهرداری است و شرکت پیمانکار اجازه ندارد آرم بازیافت را استفاده کند، زیرا مردم آن را هم به منزله آرم شهرداری می‌دانند.

آباد همچنین تاکید کرد: خانواده مقتول صراحتاً می‌گفتند که متخلفان سابقه اخلاقی و انتظامی دارند. صحبت‌های زیادی می‌شود و نمی‌دانیم که کدام‌یک درست است. خواهش ما اینست که در زمینه گزینش ملاحظاتی داشته باشید تا در برخورد با مردم حقوق رعایت شود و کمتر شاهد نزاع باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه در ارتباط با مجازات افراد تقاضای رسیدگی عاجل داریم، گفت: پیگیری‌های قضایی و حقوقی در حال انجام است و انتظار داریم که تا انتها به همین شکل ادامه یابد.

در انتهای این گزارش رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اتفاقات تلخ نباید عادی شود و شورای شهر به جد آن را دنبال می‌کند. ضمن آنکه هزینه‌های بیمارستان مرحوم چراغی توسط شهرداری تهران پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha