• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93060503121
  • منبع : نمایندگی البرز

تاکید رییس دانشگاه خوارزمی بر افزایش ظرفیت‌های پژوهشی

رئیس دانشگاه خوارزمی بر ضرورت افزایش ظرفیت پژوهشی دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رئیس دانشگاه خوارزمی بر ضرورت افزایش ظرفیت پژوهشی دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدعلی سبحان‌اللهی، در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران که در دانشگاه خوارزمی آغاز شد، اظهار کرد: در دنیای امروز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به هویتی انسان‌ساز و ارزش‌محور دست یافته‌اند و نقش به سزایی در تحولات جوامع دارند.

سبحان‌اللهی خاطرنشان کرد: امروز مؤسسات علمی برای شناساندن جهان پیرامون به مردم تلاش زیادی می‌کنند و سعی دارند با دستاوردهای خود سبک و شیوه زندگی مردم را آسان کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که دانشگاه‌ها و مراکز علمی مرکز پرورش و تجلی افکار انسانی هستند، شرایط بقای آنها زمانی مهیا می‌شود که بتوانند مسیر توسعه علمی را هموار کنند.

رییس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: علم و دانش بزرگ‌ترین انقلاب را در دنیای حاضر به وجود آورده؛ چرا که توانسته با روش‌های قابل اثبات ذهن انسان را از اوهام و خرافات برهاند و به آن قالبی منطقی ببخشد.

سبحان‌اللهی با اشاره به نقش پژوهشگران در دنیای امروز، افزود: پژهشگران به عنوان افرادی خلاق مهم‌ترین نقش را در توسعه علمی کشورها ایفا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم افزایش ظرفیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: با افزایش ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها بدون شک سرعت تولید علم و دستیابی به دانش بومی در بسیاری از حوزه‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: باید زمینه اشتراک‌گذاری و تبادل دستاوردهای علمی کشور با سایر کشورها فراهم شود؛ چراکه همین امر باعث ارتقای ارتباطات ایران در صحنه های بین‌المللی خواهد شد.

وی همچنین بر سیاست‌های دانشگاه خوارزمی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: برای توسعه بخش پژوهشی رشته‌های مختلف در این دانشگاه برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده است و بنا شده پژوهش به اندازه آموزش مورد توجه قرار گیرد.

سبحان‌اللهی در پایان اظهار امیدواری کرد این کنگره به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد و مقالات آن تأثیر مثبتی در ارتقای علوم زیستی کشور داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha