• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 93060603518
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

بازدید دانش‌آموزان مناطق مناطق محروم از موزه دفاع‌مقدس تهران

بازدید دانش‌آموزان مناطق مناطق محروم از موزه دفاع‌مقدس تهران

جمعی از دانش‌آموزان مناطق مناطق محروم از باغ موزه دفاع مقدس تهران بازدید کردند.

جمعی از دانش‌آموزان مناطق مناطق محروم از باغ موزه دفاع مقدس تهران بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، برابر توافق به عمل آمده بین موزه دفاع مقدس و مجموعه فرهنگی ورزشی حضرت امام خمینی(ره) وابسته به بنیاد علوی، مبنی بر بازدید 12 هزار دانش آموز دختر و پسر از مناطق محروم سراسر کشور در قالب اردوهای یک روزه از باغ موزه دفاع مقدس‌، تالارها و مسجد جامع خرمشهر موزه دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه) 5 شهریور جمعی از دانش آموزان این مناطق از موزه بازدید کردند.

پس از بازدید دانش آموزان از این مناطق از موزه دفاع مقدس، تعدادی از دانش‌آموزان با اشاره به جذابیت مجموعه موزه گفت: این موزه بسیار خوب و جذاب ساخته شده و من از دانش‌آموزان دیگر می‌خواهم به موزه بیایند و از نزدیک با واقعیت‌های سالهای دفاع مقدس آشنا شوند.

آنها اظهار کردند:ایثارگری رزمندگان و شهدا ستودنی است. شهدا برای حفظ دین و میهن جنگیدند و در این موزه این مسائل به طور کامل به نماش گذاشته شد و تالارها و ایزارهای جنگی موجود در تالارها باعث می ‌ود که ما واقعیت‌ها را بهتر لمس کنیم.چنین فضاهایی ما را با دین و ارزشهای دینی و همچنین ایثار رزمندگان بیشتر آشنا می‌کند و ما نسبت به هشت سال حماسه آفرینی آگاهی بیشتری پیدا کردیم.این بازدید اطلاعات ما را نسبت به دفاع مقدس افزایش داد و افتخار می‌کنیم که در کشورم چنین جوانانی بودند و از خاک کشورم دفاع کردند.

تالارهای موزه و طراحی سنگر گرم و سرد خیلی خوب بود و ما سختی‌های رزمندگان را خیلی خوب لمس کردیم و متوجه شدیم رزمندگان و شهدا چگونه و در چه شرایط سختی از کشور دفاع کردند. شهدا و رزمندگان اجازه ندادند ما سختی بکشیم و خوشحالم که ایرانی هستم و به ایرانی بودنمان می‌بالیم.به فرزندان شهدا و ایثارگران می‌گوییم که به پدران خود افتخار کنید چرا که پدران شما برای ایران عزیز افتخار آفریدند.

برابر توافق به عمل آمده این برنامه از روز یکشنبه 26 خرداد ماه آغاز شده و تا 26 شهریور ماه ادامه خواهد داشت در هر هفته حدود 1500 دانش آموز در قالب گروه‌های 400 نفره و به تفکیک جنسیتی از موزه‌ بازدید خواهند کرد.

70 درصد از هزینه خرید بلیت بازدید را موزه دفاع مقدس و 30 درصد دیگر را مجموعه فرهنگی ورزشی حضرت امام خمینی(ره) متقبل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha