• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93061207307
  • خبرنگار : 71474

معاون سازمان بنادر به ایسنا خبر داد:

حضور هندی‌ها در بندر چابهار قطعی شد/ امضای تفاهم‌نامه در آینده‌ای نزدیک

حضور هندی‌ها در بندر چابهار قطعی شد/ امضای تفاهم‌نامه در آینده‌ای نزدیک

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر از نهایی‌شدن متن تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار خبر داد.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر از نهایی‌شدن متن تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار خبر داد.

علی جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نتیجه‌ بخش شدن مذاکرات هندی‌ها برای ورود به بندر چابهار تصریح کرد: از مدت‌ها پیش بحث سرمایه‌گذاری کشور‌های خارجی در توسعه بندر شهید بهشتی مطرح بود و هندی‌ها از نخستین کسانی بودند که نسبت به این موضوع اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: پس از چند ماه بررسی ابعاد مختلف پروژه و طرح‌های پیشنهادی متن، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هندی‌ها نهایی شده و تا هفته آینده برای اعلام نظر به آنها تحویل می‌شود.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر درباره‌ی زمان دقیق امضای تفاهم‌نامه و آغاز به کار هندی‌ها نیز گفت: با اعلام نظر نهایی دوطرف درباره‌ی متن تفاهم‌نامه در آینده‌ای نزدیک به امضاء خواهد رسید.

جهاندیده با بیان این‌که تا زمان نهایی نشدن طرح‌ها، نمی‌توان راجع به مبلغ دقیق سرمایه‌گذاری هند اظهار نظر کرد، گفت: با ورود رسمی طرف خارجی به بندر طرح‌های آنها از سوی سازمان بنادر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و با بررسی مجموع پروژه های تایید شده، می‌توان این رقم را تخمین زد.

به گزارش ایسنا، موضوع توسعه بندر شهید بهشتی – چابهار با توجه به نقش مهمی که در اتصال آبهای شرقی ایران به تنگه هرمز و البته آبهای آزاد دارد مورد تاکید فراوان بوده است.

رییس جمهوری نیز در جریان بازدید چند ماه قبل خود از وزارت راه و شهرسازی بار دیگر بر لزوم توجه به طرح‌های توسعه‌ای این بندر تاکید کرد و این موضوع راه مذاکره با کشور‌های خارجی به خصوص هندی‌ها را باز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha