• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 93061609322
  • خبرنگار : 71460

پلاتینی: فوتبال به خاطر بلاتر آسیب دیده است

پلاتینی: فوتبال به خاطر بلاتر آسیب دیده است

میشل پلاتینی به انتقاد از حضور سپ بلاتر در فوتبال پرداخت. او همچنین عنوان کرد تعجب نمی‌کند اگر بلاتر تا سال 2019 در پست ریاست فیفا باقی بماند.

میشل پلاتینی به انتقاد از حضور سپ بلاتر در فوتبال پرداخت. او همچنین عنوان کرد تعجب نمی‌کند اگر بلاتر تا سال 2019 در پست ریاست فیفا باقی بماند.

به گزارش ایسنا، سپ بلاتر در حالی خودش را برای پنجمین دوره ریاست فدراسیون جهانی فوتبال آماده می‌کند که میشل پلاتینی رئیس یوفا اعلام کرد نمی‌خواهد برای ریاست بالاترین نهاد فوتبالی جهان اقدام کند. البته فوتبالیست سابق تیم ملی فرانسه در سخنانی به انتقاد از سپ بلاتر پرداخت.

بلاتر در گفتگو با روزنامه بیلد آلمان گفت: من آدم ترسویی نیستم و از بلاتر نمی‌ترسم. تمایلی هم ندارم در حال حاضر برای ریاست فیفا اقدام کنم. در حال حاضر یوفا دغدغه اصلی من محسوب می‌شود ولی برای آینده خودم را نامزد انتخابات فیفا می‌دانم. به نظرم بلاتر نباید تصمیم بگیرد تا بار دیگر برای ریاست فیفا اقدام کند. فیفا در سال‌های گذشته اعتبار خودش را از دست داده و در حال حاضر در شرایط بدی قراردارد. اقداماتی که بلاتر در سال‌های گذشته انجام داده باعث شده تا فوتبال آسیب ببیند.

میشل پلاتینی، رئیس فرانسوی اتحادیه فوتبال اروپا ادامه داد: دیگر نمی‌خواهم از بلاتر حمایت کنم. به نظرم دوره بلاتر به عنوان رئیس فیفا تمام شده است. من بلاتر را دوست دارم اما معتقدم دیگر نباید رئیس فیفا باقی بماند. به نظرم فیفا به خون تازه‌ای نیاز دارد. من بلاتر را به خوبی می‌شناسم و تعجب نخواهم کرد اگر او تا سال 2019 در پست ریاست فیفا باقی بماند. با سپ هر چیزی امکان پذیر است.

سپ بلاتر از سال 1998 ریاست فدراسیون بین‌اللملی فوتبال را بر عهده داشته و اعلام کرده است قصد دارد یک دوره دیگر در سمتش باقی بماند.

فدراسیون‌های آلمان، انگلیس و آرژانتین از مخالفان بلاتر برای نامزدی دوباره فیفا به شمار می‌آیند. سران کشور‌های اروپایی که از دادن میزبانی جام‌جهانی 2022 به قطر ناراضی به نظر می‌رسند، خواهان کناره‌گیری بلاتر از ریاست فیفا هستند.

پلاتینی درباره انتخاب روسیه و قطر به عنوان میزبان‌های جام های جهانی 2018 و 2022 گفت: از اینکه به روسیه و قطر برای میزبانی جام جهانی رای دادم ناراحت نیستم. دوست داشتم جام جهانی در کشورهایی برگزار شود که تاکنون میزبان جام جهانی نبودند و به همین خاطر به این دو کشور رای دادم. اتهاماتی که درباره انتخاب قطر برای میزبانی جام جهانی وجود دارد باید ثابت شود. تنها چیزی که درباره میزبانی جام جهانی قطر می‌توانم بگویم این است که من تقاضا کردم تا این بازی ها در زمستان برگزار شود چرا که گرمای هوای قطر در تابستان به 50 درجه سانتیگراد هم می‌رسد و شرایط سختی برای فوتبالیست‌ها رقم خواهد زد. با این حال نمی‌شود یک کشور را به خاطر شرایط آب و هوایی از میزبانی جام جهانی محروم کرد.

رئیس یوفا و بازیکن سابق تیم ملی فرانسه در واکنش به خبر خداحافظی فرانک ریبری از تیم ملی این کشور گفت: ریبری نمی‌تواند به تنهایی چنین تصمیمی بگیرد و احتمال دارد به همین خاطر تنبیه شود. بازیکن نمی‌تواند به یکباره تصمیم بگیرد از تیم ملی کشورش خداحافظی کند. برای مثال وقتی در تیم ملی آلمان بین یواخیم لو و فیلیپ لام مشکل است، لو می‌تواند این بازیکن را به تیم ملی آلمان دعوت نکند ولی لام نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد از تیم ملی کنار برود. اصلا از تصمیم این بازیکن سر در نمی‌آورم آن هم در حالی که جام ملت‌های اروپا دو سال دیگر در فرانسه برگزار می شود.

پلاتینی در پایان درباره ورود تکنولوژی‌های دیگر به فوتبال گفت: قطعا مخالف هستم. دوست ندارم دیگر هیچ تکنولوژی وارد فوتبال شود.

پلاتینی چندی پیش در نشست خبری خود در شهر موناکو اعلام کرد نمی‌خواهد برای ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال اقدام کند و به این ترتیب جدی‌ترین رقیب بلاتر از ریاست فیفا کنار کشید تا شانس مرد سوئیسی برای ماندن در سمتش بیشتر شود. پلاتینی در نشست خبری خود عنوان کرد می‌خواهد کارش را در یوفا ادامه دهد و در انتخابات فیفا نامزد نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha