• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 93062313533
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

امدادگران خراسان‌جنوبی جان 40 نفر را نجات دادند

امدادگران خراسان‌جنوبی جان 40 نفر را نجات دادند

ایسنا/خراسان جنوبی طی 48 ساعت گذشته امدادگران جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی جان 40 نفر در حوادث رانندگی را نجات دادند.

طی 48 ساعت گذشته امدادگران جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی جان 40 نفر در حوادث رانندگی را نجات دادند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، «حسینعلی فخاری»، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان طبس در خصوص حوادث رخ داده در جاده‌های این شهرستان تصریح کرد: در نخستین تصادف در پی واژگونی پراید در محور «دیهوک - فردوس» نجاتگران هلال‌احمر طبس به 5 حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه این حادثه در 30 کیلومتری محور «دیهوک - فردوس» رخ داد، افزود: بر اثر این حادثه 6 نفر مصدوم شدند که امدادگران و نجاتگران بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و پس از انجام عملیات رهاسازی با ست نجات، دو نفر رهاسازی و یک نفر نیز به بیمارستان شهرستان منتقل شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان طبس از نجات جان پنج حادثه‌دیده در پی واژگونی یک دستگاه پژو 405 در محور «دیگ رستم – راور» خبر داد و افزود: طبق تماس تلفنی اورژانس با پایگاه بین شهری «دیگ‌رستم»، عوامل امدادی این پایگاه به محل اعزام و با یک دستگاه خودروی نجات و دو نفر از نجاتگران داوطلب و یک نجاتگر کادر پایگاه بین شهری در محل حادثه 5 نفر نجات یافتند.

فخاری گفت: نجاتگران ضمن استفاده از ست نجات سبک یک مصدوم را به صورت سرپایی درمان کردند.

وی افزود: در این محور یک دستگاه پراید نیز واژگون و 2 نفر مصدوم شد که سه نجاتگر سریع به محل حادثه اعزام و پس از انجام عملیات رهاسازی توسط ست نجات(هیدرولیک) یک نفر از مصدومان را رهاسازی کردند.

«سیدحسین لاژوردی»، رئیس جمعیت هلال‌احمر فردوس نیز از واژگونی یک دستگاه خودروی تیبا در محور «فردوس – بجستان» خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه 4 نفر مصدوم شدند.

وی اظهارکرد: 7 نفر از نجاتگران و امدادگران این شهرستان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و با عملیات رهاسازی جان یک نفر را نجات و بقیه‌ی مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر فردوس خاطرنشان کرد: 6 حادثه‌ی جاده‌ای نیز دیروز در جاده‌های استان رخ داد که بر اثر آن 22 نفر مصدوم شدند که 47 تیم عملیاتی با 20 نفر نیرو برای نجات این امدادگران به محل حادثه اعزام شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha