• سه‌شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93062514821
  • خبرنگار : 71368

انتقاد رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس از سیمای شهر تهران

انتقاد رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس از سیمای شهر تهران

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس از سیمای شهر تهران که گویای ارزش‌های جنگ نیست، انتقاد کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس از سیمای شهر تهران که گویای ارزش‌های جنگ نیست، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار کارگر صبح امروز در سخنانی در صحن علنی جلسه شورای شهرتهران با بیان اینکه تهران دارای 30 هزار شهید و 50 هزار جانباز است، گفت: بر اساس آمار در تهران 5000 آزاده زندگی کرده و موقعیت دفن 109 شهید گمنام نیز وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته چهار میلیون نفر از مناطق جنگی بازدید کرده‌اند، ادامه داد: 50 درصد از این افراد برای اولین بار از مناطق جنگی بازدید می‌کردند.

کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پرداختن به دفاع مقدس می‌تواند مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی شود، گفت: آمارها نشان از استقبال مردم از دفاع مقدس و مناطق جنگی دارد و این حرف که دفاع مقدس گذشته است، درست نیست.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس، ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا است، تصریح کرد: سیمای شهر تهران باید نشان دهنده ارزش‌های دفاع مقدس باشد و پیشنهاد می‌شود که نماد و یادبودهای جنگی در تهران حفظ شود؛ چرا که در کشورهای خارجی این نمادها به رسم یادبود و نماد جنگها حفظ شده است.

وی از اعلام آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس برای کمک به شهرداری تهران برای حفظ سیمای جنگی شهر خبر داد و گفت: باید سیمای شهر تهران گویای ارزشهای دفاع مقدس باشد.

همچنین در ادامه این جلسه اقبال شاکری با اشاره به شناسایی یکی از پنج شهید دفن شده در دانشگاه امیرکبیر گفت: هویت این شهید شناسایی شده است.

انتقاد تندگویان از حذف زندگی نامه شهدا از کتب درسی

یکی از اعضای شورای شهر نسبت به حذف زندگینامه شهدا از کتب درسی انتقاداتی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و پیشنهاد رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در مورد نمادسازی آثار جنگ در تهران گفت: محل شهادت شهید نامجو،‌ جهان آرا و فلاحی در منطقه کهریزک است که به نظر می‌رسد باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

وی همچنین با انتقاد از حذف زندگینامه شهید تندگویان از کتب درسی گفت: چرا زندگینامه شهیدی در کتب درسی نوشته می‌شود و پس از مدتی آن زندگینامه حذف می‌شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بهترین مدل یادآوری جایگاه این شهیدان، ورود زندگی نامه‌شان به کتب درسی است، اظهار کرد: بهترین جایگاه برای حفظ ارزش‌ها مدارس است و پیشنهاد می‌شود با رایزنی با وزارت آموزش و پرورش تدابیری اتخاذ شود تا زندگینامه همه شهدای شاخص در کتب درسی مندرج شود.

حافظی دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه اقشار مختلفی از مردم طی هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند، گفت: ما باید به ظاهر و پوسته دفاع مقدس بپردازیم، چرا که می‌توان در جامعه کنونی افرادی را پیدا کرد که هیچ آشنایی و شناختی از دفاع مقدس ندارند، این در حالی است که باید به تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

همچنین علیرضا دبیر ضمن تبریک قهرمانی تیم کشتی در مسابقات جهانی گفت: امیدوارم تقدیر ویژه‌ای از ورزشکاران در شورای شهر انجام شود.

وی با طرح این سوال که چرا برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس از شبکه مجازی استفاده نمی‌کنیم، گفت: چرا از شبکه مجازی فرار می‌کنیم، این در حالی است که باید نسبت به مدیریت آن اقدام کرد.

دبیر همچنین با خطاب قرار دادن اعضای کمیته نامگذاری گفت: مکانی را به اسم شهدا نگذاریم که مردم با نام قدیمی آن اخت پیدا کرده و مکان را با اسم شهید صدا نمی‌زنند.

مجتبی شاکری نیز با تشکر از حمید سوریان گفت: متاسفانه کتابهای خوبی در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است؛ اما شمارگان چاپ آنها اندک بوده است که پیشنهاد می‌شود بنیاد حفظ نشر آثار دفاع مقدس این کتب را شناسایی و نسبت به تجدید چاپ آن اقدام کند.

تاکید مسجد جامعی برای استفاده از ظرفیت‌های تهران جهت نمادسازی فرهنگ جنگ

مسجدجامعی نیز در ادامه با بیان اینکه در تهران ظرفیت‌های خوبی برای نمادسازی فرهنگ جنگ وجود دارد، اظهار کرد: در تهران مکانی وجود دارد که حدود 9 کودک جان خود را از دست داده‌اند و هیچ نشانه‌ای نیز از این شهادت وجود ندارد و می‌تواند به عنوان یکی از نمادهای جنگ مورد بازسازی قرار گیرد.

حبیب الله کاشانی نیز با بیان اینکه امروز 28 سال از دفاع مقدس می‌گذرد و امروزه می‌توان با بها دادن به خانواده شهدا که در سن کهولت قرار دارند، استفاد ه کرد.

وی با اشاره به نمادسازی سربازان گمنام در کشورهای دیگر گفت: امیدوارم کار نمادسازی سربازان گمنام در تهران و مابقی شهدا با جدیت پیش برود.

انتقاد صابری از مصاحبه رئیس دیوان عدالت اداری

همچنین صابری یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس دیوان عدالت کشور با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: من تمام مصاحبه را خوانده و عنوان می‌کنم که تیتر‌های خوبی انتخاب نشده و موضع گیری در برابر شورا را نشان می‌دهد.

وی خطاب به چمران گفت: سال گذشته تعامل شورا با قوه مجریه ایجاد شد و امیدوارم تعامل با قوه قضاییه نیز ایجاد شود و پیشنهاد می کنم مسئولان قوه قضاییه به شورا دعوت شده و در باره اظهارنظرهای ناعادلانه در مورد شورا توضیحاتی ارائه شود.

وی با بیان اینکه صحبت رئیس دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه بسیاری از مصوبات شورا در دیوان عدالت اداری ابطال می‌شود گفت: این اظهار نظرات کارشناسی نیست.

همچنین چمران رئیس شورای شهر تهران در واکنش به حذف زندگینامه شهدا از کتب درسی گفت: این اقدام درستی نیست و باید از سوی بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و شورای شهر مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha