• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93062917355
  • خبرنگار : 71356

نامه اژه‌ای به وزیر ارتباطات درباره وایبر و ...

نامه اژه‌ای به وزیر ارتباطات درباره وایبر و ...

معاون اول قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات ضمن این‌که خواستار فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی نظیر وآتس آپ، وایبر و تانگو ظرف یک ماه آینده شد، اعلام کرد که در غیر این صورت قوه قضائیه نسبت به این امر اقدام خواهد کرد.

معاون اول قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات ضمن این‌که خواستار فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی نظیر وآتس آپ، وایبر و تانگو ظرف یک ماه آینده شد، اعلام کرد که در غیر این صورت قوه قضائیه نسبت به این امر اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از دفتر سخنگوی قوه قضاییه متن نامه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر واعظی

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام علیکم

نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و ... بالاخص انتشار وسیع مطالب موهن علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در هفته های اخیر از طریق برخی شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو که بعضا توسط دولت های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می شود و با عنابت به این که علی رغم استمهال سه ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فرآهم آوری امکان مسدود سازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه های موصوف و ارائه شبکه های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه های مذکور، مع الاسف تا کنون اقدام موثری به عمل نیامده است.لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های یاد شده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۰:۵۳

چه بهانه باحالي!!؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۰:۵۶

کاش مي شد دنيا رو هم فيلتر کرد فقط ما بمونيم

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۱:۱۷

در مقابل در صد بسيار عظيمي که به طور سالم و اخلاقي از امکاناتي مانند وايبر استفاده ميکنند هم در نظر بگيرد. با اين اوصاف در شرايط امروز دنيا چرا فقط نکات منفي که بسيار اندک هستند را ميبينيم؟ اگر شرايط را درک نکيد بايد همه چيز را ببنديد و آن وقت فسادهاي بيشتري با شکل جديد خودنمايي ميکنند

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۱:۲۰

خدايا مرديم از خوشي ولي رنگشو نديديم

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۱:۲۷

چه وضعشه؟ شورشو در آوردن

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۱:۵۱

سرانجام فيلم آقاي احمدي نژاد چي شد قاضي؟ اونم مثل مرتضوي 200 هزار تومن جريمش کنين خب. بعدش استقلال قوا يعني چي دقيقا؟

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۱:۵۱

اگر برق را قطع کنند ديگر نيازي به فيلتر و پارازيت و دردسرهاي ديگر نيست. مرگ بر اديسون

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۲:۰۸

اگر دولت روحاني فيلترشون بکنه معلوم ميشه که رايمون رو انداختيم دور. بايد جلوي اينهمه زياده‌روي رو گرفت

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۲:۳۱

اين اختلاسها را پيگيري کنيد مردم منتظرند

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۰

شما اگر ميتونين اشخاصو محاکمه کنيد. همين کارا رو ميکنيد از دنيا عقب مونديم

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۳:۰۱

ميخوام فقط سرمو بکوبم ب ديوار

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۳:۰۲

مخابرات و اپراتورها کار خودشون رو کردن

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۳:۱۵

فقط ميتونم بگم که متاسفم براي مردم سرزمينم كه به هر بهانه تحريم ميشن چه از داخل و چه از خارج ...

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۳

کاش با فيلتر چيزي درست مي شد آقاي سخنگو

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۳:۳۰

تا فيلتر هست فيلترشکن هم هست

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۳:۵۳

اي بابا دست برداريد

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۰:۱۲

اينارو فيلتر کنيد 10 تا چيز ديگه مياد جاش. مطمئنا هدف از فيلتر اينا چيز ديگه اي هست.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۴ ۱۱:۰۹

خوب بازم فيلتر ميشه...!

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۰:۳۶

فايده نداره اين طور برخوردها. 35 ساله اين اشتباه داره تکرار ميشه تا ابدالدهر هم جواب نخواهد داد. اگه مسئولي اومد ثابت کرد تونسته ماهواره‌ها را جمع کنه اين طور واکنش‌ها هم جواب ميده. دست برداريد از صورت مسئله را پاک کردن

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۲:۱۸

خواهشا وايبرو فيلتر نکنيد. ما چطوري با خارج صحبت کنيم؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۵:۱۶

خدا خيرتون بده

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۷:۳۵

واقعا كساني که کورکورانه از شبکه‌هاي کثيف اجتماعي دفاع مي‌کنند حاضرند مطالب موهن و وقيحانه آنها را فرزندان خودشان بخوانند و ببينند؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۵:۴۵

شبکه‌هاي اجتماعي نمونه مجازي همان اجتماع واقعي است. همانطور که شما در اجتماع انتخاب ميکنيد با چه کساني نشست و برخاست داشته و در چه محافلي حضور يابيد در شبکه‌هاي اجتماعي نيز اين اختيار را داريد که چه مطالبي به دست شما برسد و چه مطالبي نه و چه افرادي در کنارتان باشند و چه کساني نه. لطفاً بدون شناخت از ماهيت شبکه‌هاي اجتماعي نظر ندهيد. برنامه‌هايي نظير وايبر و واتساپ امکان برقراري ارتباط آسانتر شما را با افرادي ايجاد مي‌کند که شماره تماس آنها در گوشي شماست. حال اگر مطالب ضد اخلاقي به دست شما ميرسد يعني انگار فردي ضد اخلاق در اطراف شما وجود حقيقي دارد.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۷:۵۵

بخدا اين ظلم به مردمه

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۷:۵۷

بايد در استفاده از فناوري روز با احتياط رفتار کرد تا منافع ملي ما قرباني نشود

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۸:۳۳

من نميدونم چه اصراري دارند مردم رو به قانون شکني دعوت کنند. همه ميدونن که فيلتر کردن باعث ميشه مردم با نرم افزارهاي خاص که از نظر امنيتي ممکنه خطرناکتر باشه قانون رو دور بزنن.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۸:۳۶

اين کارفرهنگيه که ما داريم به کودکانمان مي آموزيم که قانون براي رفاه مردم نيست و ميشه قانون رو دور زد بعد ميشينيم ميگيم قانونگرا باشيم. درحاليکه همه ميدونيم اين قوانين در جهت حمايت از مخابرات هست نه اخلاق اجتماعي

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۸:۴۵

آقاي معاون براي گراني ها و فساد هم ضرب الاجل ميدادند.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۸:۵۷

تدبير انفعالي بايد برود و تدبير فعالانه جايش را بگيرد. اين جمله قصار يک سياستمدار نيست اين عبارت ساده اي است که حتي شهروندان معمولي ايران ميدانند. متاسفانه ما در هيچ عرصه اي فعالانه کاري نکرده ايم اين يعني مديران ما مدبر و تيزهوش نيستند!

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۹:۰۰

اصلا نظر مردم براي ايشون مهم نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۹:۰۰

متاسفم براي خودم که تو ايران زندگي ميکنم.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۹:۱۰

با سلام خيلي جاي تعجب دارد که با وجود شوراهاي مربوطه، آقاي اژه‌اي ورود كرده‌اند. مستند اين دستور قضايي شما چيست؟ شما که بهتر ميدانيد بايد مستدل و مستند حرفي را بزنيد و فراتر از آن اينکه آن را به صورت عمومي منتشر نماييد.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۰:۱۶

عنوان خبر ايسنا اين طور وانمود ميکند که اژه اي بيان کرده وزير يک هفته براي بستن و مسدود کردن اين برنامه‌ها مهلت دارد.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۱

بنام خدا باسلام. اميدواريم هرچه سريعتر اين برنامه هاي شيطاني فيلتر شوند.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۲:۳۳

حتماً فيلتر ميشه؟ يکي از رفقامون گفته اگر فيلتر بشه به همه بستني ميده! ما که منتظريم...

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۲:۵۰

دستشون درد نکنه چرا ما بايد هنگام استفاده از اين شبکه ها شاهد تزريق عقايد انحرافي و يا تضعيف عقايد اسلامي خودمان باشيم حتي اگه در حد قطره باشه در برابر اعتقاد چون سنگ ما به تدريج سنگ هم سوراخ ميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۶:۲۲

عزيزان وايبر بهانه است قصد محدود کردن مردم را دارند

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۸:۳۷

اقاي محسني ازه اي مگه وايبر و واتس اپ وبا يا طاعونه که به اون به چشم بيماري نگاه ميکنيد و راه حلش رو قرنطينه کردن ميدونيد.... اين يک پديده اجتماعيه....تعدادي از اون استفاده نميکنن...تعدادي از اون به درستي استفاده ميکنند. تعدادي هم زياده روي ميکنند ... واينکه اينه وسايل ارتباطي جديد رو ميتوان به عنوان فرصت استفاده کرد و با کار برنامه ريزي شده از آن استفاده کرد...آيا صرفا با فرض فيلتر شدن اين شبکه ها يعني ما تونستيم اين مسئله را حل کنيم يا صرفا صورت مسئله رو پاک کرديم؟ آيا تنها و تنها فيلتر کردن راه حل ممکن است.... باتشکر

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۰۲:۳۰

با اين برنانه با خانوادمون تو خارج درس ميخونن ارتباط داشتيم ميديديمشون خدارو خوش نمياد تو رو خدا فيلتر نکنين

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۰۲:۳۵

بالاخره سود دارندگان سهام مخابرات که يه نمه بياد پايين، بهشون فشار مياد.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۰۹:۰۸

من گوشي هوشمند ندارم ولي واقعا زشت نيست اين كارا؟ ديگه همه فساداي مملكت درست شده اين يكي مونده؟ فساد واقعي دزدي از مال مردمه كه جلوي چشم همه انجام ميشه. بچه‌ها اينا رو ميبينن دزدي كردن از ديگران رو و خيلي راحت دارن ياد ميگيرن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۲:۱۳

يعني ته تدبير و درايت شما براي اين موضوع اين بوده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۲۳:۲۵

حقمونه هرچي سرمون بياد!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۲۲:۱۵

لطفا اينقد فيلتر نکنيد تورو خدا....... مدرسه ها شروع شده ماديگه نميريم ولي خواهشا فيلتر نکنيد. لطفا.... مرسي ممنون

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۳ ۰۲:۴۲

زماني شطرنج و دستگاه فكس هم غير قانوني بود و گذر زمان خنده دار بودن اين ممنوعيت ها را ثابت كرد. كي مي خواهيم از گذشته عبرت بگيريم كه بگير و ببند و سانسور راه حل نيست بلكه پاك كردن صورت مساله است

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۳ ۱۶:۴۶

کشور جهان سومي عقب مونده به ما ميگن ديگه...

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۳ ۱۶:۵۴

اين همه فساد جنايت مواد مخدر تو اين کشور داره بيداد مي کنه انوقت اقا مياد ميگه.....

avatar

اين همه بستند، فيلتر کردند، سد کردند، مانع گذاشتند، سرعت گير و راهبندان ايجاد کردند، راه مردم را خراشيدند و تراشيدند، سايت ها را فيلتر کردند و هزاران ترفند از انواع گوناگون بکار گرفتند، چه شد ؟ چه نتيجه اي عايد کشور که نه، عايد اين مسئول محترم و ساير مسئولان ، شده است ؟ اصولاً تا کي مي بايد قفل کرد و زنجير بر گردن ديگران کرد ؟ چرا پس از گذشت سي و چند سال از انقلاب اسلامي، هنوز در گير بستن و قفل کردن بسر مي بريم ؟ اينهايي که در جامعه ما از خدمات سايبري استفاده مي کنند، در چه سنّ و سالي بسير مي برند ؟ آيا سنّ اينها بيشتر از سنّ انقلاب است ؟ شايد بتوان اذعان داشت که اکثر استفاده کنندگان از وايبر را نسل انقلاب تشکيل مي دهد. پس اينها که در حکومت گذشته نبودند، مطمئناً بيگانه و خارجي هم که نيستند، چرا بايد اينقدر ناراحت و نگران باشيد. آخر چگونه نسل انقلاب فاسد است و رفتارهاي نادرست انجام مي دهد ؟ بياييم و بياييد ياد بگيريم که در برخورد با پديده ها کلاهمان را قاضي کنيم . چرا مدام اشتباه مي کنيم و تصميماتي احساسي اتّخاذ مي کنيم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۳ ۲۲:۴۸

نامه رحيمي به رئيس قوه قضائيه چي شد؟ منتظريم.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۴ ۱۳:۵۶

انقد برنامه هست ميريم دنبال يکي ديگه ولي نکنيد اين کارو يه کم سطح فکرامونو ببريم بالا

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۴ ۱۴:۳۸

مخابراتي ها، مسرور شدند. دزدي از بيت المال رو فيلتر کن لطفا

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۴ ۲۱:۵۵

موافقم فيلتر کنين بخدا عالمي راحت ميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۰۰:۰۷

سلام.. آقايون لطفا براي مردم در استانهاي مختلف تفريحگاه خوب ايجاد کنيد و رشوه گرفتن و فقر رو سرکوب کنيد ... به اين کارها ميگن عمل به دين، نه اينکه مردم رو فيلتر کنيد ... هر ظرفي يه محدوديتي داره وقتي پر بشه سرريز ميکنه ... ياعلي

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۶ ۱۶:۰۷

باسلام تورابه خدافيلترکنيد همه ي مردم معتاد آن شدنند هرکس روزي 10باردرآن مي رود حتي بچه هاي دبستاني اکثراختلاف هاازهمين هاست تورابه خدافيلترکنيد.باتشکر