• یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93063017956
  • خبرنگار : 71132

واکنش نماینده شیراز به تخریب بافت تاریخی برای توسعه شاهچراغ

واکنش نماینده شیراز به تخریب بافت تاریخی برای توسعه شاهچراغ

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت تعامل تولیت آستان شاهچراغ و سازمان میراث فرهنگی، نه طرح توسعه شاهچراغ متوقف خواهد شد و نه آثار تاریخی شیراز تخریب می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت تعامل تولیت آستان شاهچراغ و سازمان میراث فرهنگی، نه طرح توسعه شاهچراغ متوقف خواهد شد و نه آثار تاریخی شیراز تخریب می‌شود.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به انتشار اخباری در مورد تخریب بخشی از بافت تاریخی شیراز برای پروژه حرم تا حرم، اظهار کرد: من فکر می‌کنم ضروری است که طرح توسعه شاهچراغ پیگیری شود اما قطعا در این مسیر باید به آثار و ابنیه تاریخی خصوصا آثار و ابنیه‌ای که ارزش میراثی دارد و قابل ثبت است توجه شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که تعامل دو طرفه‌ای بین تولیت آستان شاهچراغ و سازمان میراث فرهنگی برقرار شود بخشی از آثار و ابنیه‌ای که ارزش نگهداری دارد و در طرح قرار گرفته نگهداری خواهد شد و آنهایی که ارزش نگهداری ندارد و به عنوان آثار تاریخی به حساب نمی‌آید نباید مزاحمتی برای این طرح ایجاد کند.

قادری خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تلاش بر این است که این تعامل و همراهی برقرار شود و طرفین با توافق بتوانند در جلسات این بحث‌ها را دنبال کنند و همان جا به جمع‌بندی برسند تا نه طرح توسعه متوقف شود و نه آثار و ابنیه تاریخی تخریب شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد من رسانه‌ای شدن و انعکاس این موضوع در رسانه‌ها در سطح ملی مشکلاتی را برای کل استان در روند جذب سرمایه و کارهای توسعه ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان شیراز هم قطعا به میراث فرهنگی و تولیت توصیه خواهند کرد که مسائل را در جلسات حل کنند تا مشکلات به بیرون درز نکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۸:۵۲

تا کي چيزي را خراب کنيم تا چيز ديگر را بگذاريم؟؟ اينجا سرزمين گنجهاست چرا پايمالش ميکنيم؟ تفاوت برخي مديران کج‌سليقه با داعش چيست؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۰۰:۱۶

تعجب مي کنم چرا بايستي بي کفايتي ها و ناشايستگي هاي خدمتگزار را پنهان نمود تا به جامعه( خدمت شونده) درز پيدا نکند؟ ماليات داده و مي دهم و خواهم داد تا خدمتگزار به بهترين وجه در راه سعادت و رفاه جامعه انجام وظيفه نمايد.