• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93070201532
  • خبرنگار : 71489

غفوری فرد: خانه احزاب باید به نهادینه شدن تحزب کمک کند

یکنماینده پیشین مجلس با تاکید بر این‌که خانه احزاب نباید در عمل به یک حزب تبدیل شود، اظهار کرد: خانه احزاب باید به جای کمک به یک حزب به تحزب و نهادینه کردن تحزب در جامعه کمک کند.

یکنماینده پیشین مجلس با تاکید بر این‌که خانه احزاب نباید در عمل به یک حزب تبدیل شود، اظهار کرد: خانه احزاب باید به جای کمک به یک حزب به تحزب و نهادینه کردن تحزب در جامعه کمک کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن غفوری فرد در حاشیه مراسم ختم حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعاگو در جمع خبرنگاران در مورد جلسات مجمع عمومی خانه احزاب اظهار کرد: تاکنون توافقی در این زمینه به وجود نیامده است و اختلافات زیادی مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که خانه احزاب زمانی معنی پیدا می کند که اکثر احزاب بزرگ در آن حضور داشته باشند اظهار کرد: چنان چه تنها یک جناح در خانه احزاب حضور داشته باشد دیگر نمی توان به عنوان خانه احزاب از آن یاد کرد. ما باید تلاش کنیم که همه احزاب اصولگرا و اصلاح طلب یا حداقل احزاب اصلی قدیمی را بتوانیم در حانه احزاب کنار یکدیگر جمع کنیم، اما متاسفانه هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

غفوری فرد با بیان این‌که برخی اصرار دارند خانه احزاب به همان شکل قبل به فعالیت خود ادامه دهد خاطرنشان کرد: برخی پیشنهاد می‌کنند که تشکیلات جدیدی به نام کانون احزاب یا باشگاه احزاب راه‌اندازی شود، اما آنچه که نباید فراموش کنیم این است که در عمل نباید هیچ گاه خانه احزاب به یک حزب تبدیل شود، بلکه باید تشکیلاتی صنفی باشد که به تحزب و نهادینه کردن تحزب در جامعه کمک کند.

غفوری فرد همچنین در مورد طرح پیش نویس قانون احزاب نیز اظهارکرد: ما تاکنون به نتیجه‌ای در مورد خانه احزاب نرسیده‌ایم. زمانی که خانه احزاب تشکیل شود و سپس شورای مرکزی تعیین شود در آن زمان به عنوان خانه احزاب پیش نویسی از قانون احزاب ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha